خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی:

با فناوری‌های نوین خدمات متنوع به مردم ارائه کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۲۰

باید به بخش خصوصی کمک کرد تا قدرت رقابت آن افزایش یابد و بتواند در عرصه‌های بین المللی عرض اندام کمک کند.

هرگونه نوآوری در ارائه خدمات پستی نقش مهمی در توسعهٔ کشور دارد و اگر بخواهیم دولت الکترونیکی محقق شود پست می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در روز جهانی پست با اشاره به همکاری نزدیک پست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های جدید شاهد شکوفایی بیشتر خدمات پستی بود.

وی با اشاره به اعتماد مردم به پست افزود: تردیدی نیست که پست دارای سابقهٔ طولانی در کشور است و یکی از ویژگی‌های بارز آنکه در دیگر بخش‌ها کمتر شاهد آن هستیم، مردمی بودن آن است که این اعتماد سرمایه بزرگ آن به شمار می‌رود.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط امروز دنیا از نظر تکنولوژی تغییر کرده و تغییر شیوهٔ خدمت رسانی در پست هم ضروری است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از فناوری‌های نوین خدمات متنوع به مردم ارائه کرد.

وی در عین حال استفادهٔ مردم از فناوری‌های نوین را سبب منسوخ شدن شیوه‌های قدیمی پستی ندانست و گفت: هنوز در تمام دنیا علاقه مردم به شیوه‌های قدیمی نامه نگاری مرسوم و مورد پسند مردم است، اما باید از فناوری‌های نوین استفاده و شیوه‌های جدید را در کشور مرسوم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود خدمت رسانی به روستا‌ها را بعد از انقلاب شایان توجه برشمرد و گفت: ارائه خدمات نوین به روستا‌ها، توسعهٔ روستا‌ها را به دنبال دارد که در این زمینه پست می‌تواند نقش چشمگیری داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به نتایج تحقیقی در بنگلادش در زمینهٔ علت عدم استفاده افراد فقیر از خدمات بانکی اظهار داشت: ارائه خدمات خرد مالی به روستائیان در قالب بانک فقرا در بنگلادش سود بانک و روستائیان را به همراه داشت که می‌توان از آن الگوبرداری کرد و اگر نیاز به قانون باشد مجلس آماده همکاری در این زمینه است.

وی در ادامه خواستار نگاه حمایتی به بخش خصوصی در پست شد و گفت: باید به بخش خصوصی کمک کرد تا قدرت رقابت آن افزایش یابد و بتواند در عرصه‌های بین المللی عرض اندام کمک کند.

وی در پایان با تبریک مجدد روز جهانی پست به کارکنان خدوم پست ابراز امیدواری کرد که با این برنامه‌های جدید شاهد شکوفایی بیشتر خدمات پستی بود.

گفتنی است با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و وزیر ارتباطات از تمبر یادبود روز جهانی پست در سال ۹۳ رونمایی شد. این تمبر به۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال می‌شود.

این مراسم با تقدیر از ۱۷ نفر از فعالین پستی کشور به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز