خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ملی استاندارد:

نیازمند یک نظام یکپارچه بین استاندارد و فناوری اطلاعات هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۰۲

برای تحقق دولت الکترونیک شفاف سازی و پاسخگو بودن موثر است و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در این بخش نقش بسزایی دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی با اشاره به رشد و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات، گفت: برای افزایش بهره وری نیازمند ایجاد نظام یکپارچه بین سازمان استاندارد و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت روز شنبه در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد افزود: استاندارد پدیده جدیدی نیست اما در دنیای امروز و با توجه به سرعت فناوری و رشد اطلاعات باید خود را با این سرعت هماهنگ نماییم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار استاندارد با عنوان تراز کننده میدان رقابت در سال جاری، ادامه داد: امروز تمرکز بنگاه های اقتصادی به ایجاد فضای رقابتی است زیرا محصولی که تولید می شود، دیگر مختص یک کشور نیست.

رییس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: رویکرد نوین استانداردسازی در سال ۱۹۹۴ وارد اروپا شد ولی در حال حاضر کشور ما از این برنامه فاصله زیادی دارد که یکی از اولویت های این سازمان رسیدن به این رویکرد است.

پیروزبخت با بیان اینکه فناوری اطلاعات به عنوان ماده اولیه در تجارت الکترونیک نقش بسزایی دارد، گفت: برای قدم گذاشتن در عصر دانایی دولت ها باید از تصدی گری به حکمران، کارآفرین، پاسخگو، چالاک و شفاف و کارآمد تبدیل شوند.

وی افزود: برای تحقق دولت الکترونیک شفاف سازی و پاسخگو بودن موثر است و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در این بخش نقش بسزایی دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم برنامه ریزی ها براساس استانداردهای بین المللی باشد چرا که در غیر این صورت موجب عقب ماندگی کشور خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز