خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضا اتاق بازرگانی خبر داد:

صادرات خدمات هوایی به سایر کشورها

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۳۸

در حال حاضر اتحادیه صنایع هوا و فضا ۱۰ هزار عضو دارد که اشتغال‌زایی این صنعت از نوع اشتغال برتر در کشور است.

رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضا اتاق بازرگانی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه از صادرات خدمات هوایی به سایر کشورها خبر داد.

امین سالاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه خدمات هوایی و تولیدات اتحادیه هوا و فضا اتاق به کدام کشورها صادر می‌شود و اغلب این محصولات تولید شده چه کاربری دارند گفت: صادرات اتحادیه شامل سیستم‌های الکترونیکی، اویونیکی و هواپیماهای سبک و فوق‌سبک می‌شود که عمده کشورهای هدف محصولات و تولیدات اتحادیه کشورهای آفریقایی، امریکای جنوبی و کشورهایی هستند که دولت کشورمان توافق دوجانبه با این کشورها دارد.

وی با اشاره به میزان ارزش ریالی ارزی صادرات اتحادیه ادامه داد: رقم ریالی صادرات شرکت‌های عضو اتحادیه سالانه ۲۰ میلیون یورو است که البته پتانسیل صادرات خدمات و تولیدات اتحادیه بسیار بیشتر از این رقم است.

سالاری با اشاره به سابقه فعالیت اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی گفت: فعالیت اتاق از سال ۸۸ در اتاق بازرگانی به عنوان تشکل بخش خصوصی شروع شد که در حال حاضر ۱۶۰ بنگاه تولیدی، بازرگانی و تخصصی عضو اتحادیه هستند که در قالب پیمانکاران با سازمان هواپیمایی، سازمان هوا و فضای ایران، شرکت فرودگاه ها و ایرلاین‌ها همکاری دارند.

رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضا ایران با اشاره به اشتغال‌زایی این اتحادیه گفت: در حال حاضر اتحادیه صنایع هوا و فضا ۱۰ هزار عضو دارد که اشتغال‌زایی این صنعت از نوع اشتغال برتر در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوا و فضا ایران آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت ‌های عضو که تمام آنها بخش خصوصی هستند را به نمایش خواهیم گذاشت و ایجاد بازار جدید در کنار این نمایشگاه از اهداف دیگر این برگزاری این نمایشگاه است.

سالاری با اشاره به همکاری اعضای اتحادیه با سازمان‌های هواپیمایی، هوا و فضا و سایر سازمان‌های مرتبط به صنعت هوانوردی گفت: یکی از پروژه‌های مشترک اتحادیه و سازمان‌ فضایی پروژه ساخت ماهواره سنجش از دور بود که ۴ سال گذشته اتحادیه این پروژه را با حضور ۲۷ شرکت متخصص که هر کدام ساخت بخشی از آن را بر عهده داشتند کلید زد و یک شرکت خارجی هم در آن زمان که صنعت هوانوردی در اوج تحریم‌ها بود به همکاری برای ساخت این پروژه جذب شد اما متاسفانه با تحریم سازمان هوا و فضای ایران و تغییر مدیریتی افراد جدید در سازمان پروژه را متوقف کردند.

رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضا اتاق با اشاره به اینکه ساخت این ماهواره طرحی سه ساله بود گفت: اتحادیه می‌توانست این پروژه بزرگ را در عرض سه سال به اتمام برساند و نیاز کشور به تصاویر ماهواره‌ای را با ساخت یک پروژه ملی برطرف کند اما متاسفانه پروژه متوقف شد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات هوانوردی عمومی در کشور گفت: در حال حاضر خلا عدم ارائه خدمات هوانوردی عمومی در کشور به شدت احساس می‌شود و هر نوع خدمات هوایی به جز خدمات هوایی برنامه ریزی شده لاین ها و خدمات نظامی که خدمات هوایی عمومی نامیده می شود درکشور مان وجود ندارد.

سالاری با بیان اینکه خدمات هوایی تفریحی گردشگری، ‌خدمات آمبولانس هوایی، ‌ آتش نشانی، ‌بالگرد و… از جمله خدمات هوانوردی عمومی محسوب می شوند تصریح کرد: هر چند در صنعت مسافربری هوایی توفقیات نسبی را داشتیم اما در سایر حوزه ها جای کار بسیاری وجود دارد همواره از ابتدای آغاز به کار اتحادیه به این نکته تاکید کرده ایم که تولی گری بخش هوانوردی عمومی باید بر عهده اتحادیه باشد اما قوانین دست و پاگیری در سازمان هواپیمایی وجود دارد که مانع از این اقدام می شود.

سالاری با تاکید براینکه در حوزه خدمات هوایی عمومی تا افق چشم انداز ۱۴۰۴ نیاز به ۴ هزار فروند هواپیما وجود دارد گفت: سازمان هواپیمایی تاکنون توانسته ۲۰۰ و اندی از این نیاز را در ناوگان هوایی کشور فعال کنم معتقدم خدمات هوانوردی عمومی متعلق به بخش خصوصی است و سازمان هواپیمایی در حوزه قانونگذاری می تواند با صدور مجوزهای قانونی با بخش خصوصی در این حوزه بیشتری همکاری را داشته باشد.

رئیس اتحادیه هوا و فضای ایران با اشاره به پیشنهادات اتحادیه به متولیان صنعت هوایی ایران گفت: یکی از پیشنهادات ما به شرکت فرودگاهها استفاده از ظرفیت فرودگاههای کشور است معتقدم اتحادیه برای راه اندازی خدمات ناوگان هوانوردی عمومی می تواند از فرودگاههای کم ترافیک کشور استفاده کند و سازمان می تواند بخشی از ظرفیت ۴۰۰ فرودگاه موجود در کشور در اختیار بخش خصوصی بگذارد در حال حاضر یکی از فردوگاههایی که اتحادیه از آن استفاده می کند که فرودگاه آزادی است که فاصله زیادی با تهران دارد.

سالاری با اشاره به یکی از مشکلات فعالان بخش خصوصی گفت: یکی از مشکلات اصلی ما تعریف شبکه پروازی است در حال حاضر سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها شبکه پروازی برای فعالان حوزه خدمات هوانوردی عمومی تعریف نکرده اند وما در کنترل هوایی کشور مشکلات زیادی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز