خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

خط دریایی آستارا و اروپا برای نخستین بار در تاریخ افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۰۶۱

این خط دریایی، خط واردات و صادرات است و تجار و بازرگانان سراسر کشور نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از افتتاح خط دریایی بین آستارا و اروپا برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، صفر نعیمی رز با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از گذشت قریب به چهار دهه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اولین بار سه فروند کشتی ۵۰۰۰ تنی از اروپا(رومانی و بلغارستان) به مقصد آستارا MDF خام بارگیری کرده و پس از طی مدت ۲۲ روز مسافت دریایی روز سه‌شنبه هفته جاری در اسکله شهرستان مرزی بندر آستارا پهلو خواهند گرفت.

وی افزود: ورود این کشتی‌ها به اسکله آستارا به نوعی افتتاح خط دریایی بین آستارا و اروپاست و می‌تواند تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصاد شهرستان آستارا، استان گیلان و کل کشور داشته باشد.

نعیمی رز خاطرنشان کرد: این خط دریایی، خط واردات و صادرات است و تجار و بازرگانان سراسر کشور نیز می‌توانند از این خط استفاده کنند.

وی افزود: قطعا مسئولین شهرستان آستارا و مدیران استان گیلان همکاری لازم را در این زمینه با تجار و بازرگانان خواهند داشت.

این نماینده مجلس در پایان گفت: شهرستان آستارا با وجود مردمانی مرزدار، مرزبان و مرزنشین دارای موقعیت منحصربه فردی است و از مزیت مرز دریایی و مرز خاکی برخوردار است و در آینده‌ای نزدیک در سایه دولت اعتدال، تدبیر و امید و با درایت استاندار گیلان به مرز ریلی با آذربایجان نیز مجهز خواهد شد و این سه مزیت می‌تواند سکوی پرتابی برای اقتصاد راکد منطقه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز