خبرگزاری کار ایران

دبیر هشتمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی اعلام کرد:

اارسال ۳۳۰مقاله به دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۵۷

با توجه به آنکه بِرند فرش دستبافت در اختیار کشور ایران قرار داد متاسفانه روزبرو شاهد از دست دادن بازار فرش کشورمان هستیم که باید همه به ویژه حوزه دولت و فعالان این حوزه موانع و مشکلات را با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برطرف کنند تا بتوانیم بازارهای خودمان را گسترش دهیم.

حسین پاریاب گفت: فرش‌های ایرانی باید شناسنامه دار شود تا کشورهایی مانند چین و ترکیه نتوانند فرش خود را به عنوان فرش ایرانی بفروشند و این جز با پیشروی به سمت تجارت الکترونیکی امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین پاریاب دبیرکل هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی در مراسم افتتاحیه این همایش که عصر امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد گفت: این همایش با هدف توسعه و تجارت اقتصاد الکترونیکی و اجرایی کردن خروجی‌های همایش‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: در هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی ۳۳۰مقاله دریافت شده که تعداد۳۹مقاله که مجوز IEEE برای چاپ دارند و از سوی کمیته علمی همایش پذیرفته شده‌اند.

پاریاب تصریح کرد: برای کسانی که درکارگاه‌های آموزشی تخصصی این همایش شرکت می‌کنند مدرک بین المللی صادرخواهد شد و همچنین نمایشگاه جنبی - تخصصی تجارت الکترونیک فرش دستباف و گردشگری الکترونیکی که به همایش امسال اضافه شده برگزار خواهد شد.

دبیرکل هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری با مزیت نسبی رقابتی روبرو هستیم اظهار داشت: این مزیت در صنعت گردشگری باعثشده تا جایگزین خوبی برای اقتصاد تک قطبی شود.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه بِرند فرش دستبافت در اختیار کشور ایران قرار داد متاسفانه روزبرو شاهد از دست دادن بازار فرش کشورمان هستیم که باید همه به ویژه حوزه دولت و فعالان این حوزه موانع و مشکلات را با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برطرف کنند تا بتوانیم بازارهای خودمان را گسترش دهیم.

پاریاب تصریح کرد: در زمینه فرش دستبافت ما هنوز به صورت سنتی تجارت می‌کنیم به طوری که بسیاری از تاجرانمان در آلمان روبه ورشکستگی می‌روند؛ چون دورهٔ ورق زدن فرش دستبافت گذشته است.

دبیر این همایش نقش نمایشگاه‌های مجازی فرش را مهم دانست و افزود: امروزه در دنیا نمایشگاه‌های مجازی فرش نقش مهمی را در تجارت الکترونیک ایفا می‌کنند بطوری که در سال گذشته یک فروشگاه مجازی در ایتالیا ۲۷میلیون دلار فرش دستبافت ایرانی فروخته است.

وی تاکید کرد: فرش‌های ایرانی باید شناسنامه دار شود تا کشورهایی مانند چین و ترکیه نتوانند فرش خود را به عنوان فرش ایرانی بفروشند و این جز با پیشروی به سمت تجارت الکترونیکی امکان پذیر نخواهد بود.

پاریاب اظهار داشت: کشورمان نیاز به پورتال‌های قوی دارد ما باید براساس نیازهای مشتری، فرش را طراحی کنیم به همین منظور مرکز فرش ملی ایران پورتال سفارش پذیری فرش دستبافت را طراحی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز