خبرگزاری کار ایران

معان فنی پست جمهوری اسلامی ایران:

اعتماد شرکت‌ها و مردم به پست رشد ۱۰۰درصدی داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۶۲

استقرار کامل دولت الکترونیک نیازمند نهادهای ارتباطی بوده به همین منظور واحد مستقلی در این زمینه، با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده تا در شرکت‌هایی که نماد الکترونیکی دریافت کردند ارائه خدمات دهند.

بداغی، معان فنی پست جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به تغییرات ارتباطی که در دنیا صورت گرفته شاید این امر تداعی شود که پست دیگر جایگاهی ندارد و جای خود را به نهادهای ارتباطی دیگر داده است. در صورتی که امروز ما شاهد پست صنعتی هستیم و ماموریت آن از حالت فیزیکی خالص به ابعاد گسترده تری همچون الکترونیکی، فیزیکی و مالی تغییر یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معان فنی پست جمهوری اسلامی ایران، در هشتمین همایش ملی، دومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی گفت: پست در ایران قدمتی چندین هزارساله داشته و افتخار این را دارد زمانی که در هیچ کشوری وسایل ارتباطی وجود نداشت از این امکانات استفاده می‌کرد.

بداغی تصریح کرد: ترکیب این خدمات از سوی شرکت‌های پستی تحول اساسی را در این حوزه به وجود آورده بطوری که شرکت پست ایران با توجه به نیازهای جامعه در چندسال اخیر وارد بحثتجارت الکترونیک شده است.

معاون فنی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شاخص‌هایی در سطح دنیا در زمینه پست از سوی اتحادیه جهانی پست مطرح شده که یکی از آن‌ها سرانه ترافیک پستی بوده و این امر یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود. متاسفانه این رقم در ایران حدود ۱۰، متوسط دنیا ۵۰ و کشورهای صنعتی ۳۰۰است.

وی تاکید کرد: این آمار‌ها نشان می‌دهد حدود یک سوم ترافیک کشورهای صنعتی و فراصنعتی از محل تجارت الکترونیکی بوده که پست به عنوان نهاد کمک رسان در این زمینه فعالیت داشته است.

بداغی با اشاره به اینکه مباحثتجارت الکترونیک در دستورکار پست قرار گرفته اظهار داشت: استقرار کامل دولت الکترونیک نیازمند نهادهای ارتباطی بوده به همین منظور واحد مستقلی در این زمینه، با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده تا در شرکت‌هایی که نماد الکترونیکی دریافت کردند ارائه خدمات دهند.

معاون فنی پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در ۳سال اخیراز نظر ترافیک و تراکنش‌های مالی که وجود داشت رشد ۱۰۰درصدی اعتماد شرکت‌ها و مردم نسبت به پست را شاهد بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز