خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترسازمانهای مهندسی وتشکل های حرفه ای وزارت راه؛

تفکر سیستمی از ضروریات صنعتی سازی ساخت و سازها است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۶۶

وجود تفکر سیستمی و استفاده از افراد متخصص و حرفه ای دو اصل مهم در استفاده از فناوریهای نوین در حوزه صنعتی سازی ساخت و ساز در کشور است.

مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: وجود تفکر سیستمی و استفاده از افراد متخصص و حرفه ای دو اصل مهم در استفاده از فناوریهای نوین در حوزه صنعتی سازی ساخت و ساز در کشور است.

به گزارش ایلنا، منوچهر شیبانی اصل عصر شنبه در مراسم آغاز بکار ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و تجهیزات و فناوریهای نوین صنعتی سازی ساختمان، افزود: تفکر سیستمی فرآیندی است که باید در تمام اجزای ساخت و ساز ساختمان ها، مورد توجه قرار گیرد.

وی، ایمنی ساختمان ها، ارتقا کیفیت، کاهش زمان و هزینه ها را از مزیت های صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز کشور دانست و اظهار داشت: روش های سنتی دیگر پاسخگوی ساخت و ساز سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیست و باید از روش های مدرن در صنعتی سازی ساختمان ها استفاده شود.

مدیرکل دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: استفاده از روش های صنعتی سازی باید طوری در کشور رایج شود که با مدیریت صحیح ساخت و سازها در روش های صنعتی سازی بتواند با شیوه های قدیمی رقابت کند.

وی بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی حرفه ای در نظام ساخت و ساز کشور تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز کشور نیازمند مبارزه جدی هستیم تا با وجود افراد متخصص در این حوزه اخلاق حرفه ای نیز بیشتر مراعات شود.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: افزایش ساخت و سازها و کاهش سرانه فضای سبز با توجه به وجود افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و سازهای شهری در کلانشهر تهران آزاد دهنده شده و این سبب کاهش کیفیت سطح زندگی در این ابرشهر شده است.

فریبرز واحدی افزود: در حالی در دهه های اخیر بحثصنعتی سازی را شنیده ایم که عملا در این حوزه کاری نکرده ایم، هرچند صنعت سازی در حوزه ساخت و ساز یک امر اجتناب پذیر شده است.

وی تصریح کرد: در حالی ضوابط و مقررات خاصی در حوزه صنعتی سازی ساختمانها نداریم که نسل جوان کشور نیازمند مسکن است و باید صنعتی سازی در تمام جنبه های طراحی و تولید ساختمان ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یاد آور شد: هرچند ادعا می شود ۴۰ درصد ساخت و سازها در کشور به صورت صنعتی سازی انجام می شود اما هنوز هم شاهد هیچ پیشرفتی در این زمینه نیستم زیرا عمر ساختمانهای ما حدود ۲۰ سال است در حالی که با صنعتی سازی باید عمر مفید ساختمانها به ۶۰ تا ۷۰ سال افزایش یابد.

واحدی، سهم ۴۰ درصدی را در صنعتی سازی ساختمانها بسیار کم دانست و گفت: صنعتی سازی در حوزه ساخت وساز کشور باید به بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد تا شاهد ساختمانهای مقاوم، ایمن و مستحکم با عمر مفید بیشتر باشیم.

ششمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان و تجهیزات و فناوریهای نوین صنعتی سازی ساختمان روزهای سوم تا ششم آبان ماه با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز