خبرگزاری کار ایران

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور:

عملیات حج تمتع ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۰۳

با انجام پنج پرواز طی روز جاری از سرزمین وحی به فرودگاه های امام خمینی(ره)، یزد و اردبیل عملیات حج تمتع سال ۹۳ به پایان می رسد.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ساعت ۲۴ امشب عملیات حج تمتع امسال پایان می یابد، گفت: با انجام پنج پرواز طی روز جاری از سرزمین وحی به فرودگاه های امام خمینی(ره)، یزد و اردبیل عملیات حج تمتع سال ۹۳ به پایان می رسد.

به گزارش ایلناو به نقل از شرکت فرودگاه های کشور، منوچهر سپاسی افزود: آخرین کاروان حجاج ایرانی ساعت ۲۴ امشب وارد فضای کشور می شود و پس از فرود در فرودگاه یزد عملیات حج تمتع امسال به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بازگشت حجاج از مکه و مدینه منوره از ۱۷ مهر ماه سال جاری آغاز شده بود، اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج را سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و سعودی انجام دادند که از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به ۱۹ فرودگاه کشور پرواز کردند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور افزود: در طی این مدت بالغ بر ۶۴ هزار حجاج با ۱۸۳ پرواز به کشور بازگشتند و فرودگاه های امام خمینی(ره)، همدان و زنجان برای اولین بار میزبان اعزام و پذیرش حجاج بیت الله الحرام بودند.

وی تصریح کرد: فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با حدود ۲۰ هزار زائر بیشترین و فرودگاه بندرعباس استان هرمزگان با ۴۳۶ زائر کمترین حجاج را به خود اختصاص دادند.

سپاسی گفت: سهم هواپیمای سعودی در اعزام و پذیرش حجاج ۵۰ درصد و سهم هواپیمای ماهان و ایران ایر هر کدام ۲۵ در صد بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: میانگین بار امسال حجاج ۴۳ کیلوگرم بوده که نسبت به سال گذشته ۱۷ در صد افزایش داشته است.

یادآوری می شود، در بین استان های کشور، حجاج استان مازندران با متوسط ۳۷ کیلوگرم کمترین و استان آدربایجان شرقی با متوسط ۷۲ کیلوگرم بیشترین بار را همراه خود به کشور وارد کرده اند.

در حج تمتع امسال ۶۴ هزار و ۸۵۰ نفر از ۱۹ فرودگاه کشور به خانه خدا اعزام شدند که این فرودگاه ها شامل فرودگاه های امام(ره)، ساری، شیراز، ارومیه، گرگان، اهواز، مشهد، اصفهان، رشت، زاهدان، بندرعباس، کرمان، تبریز، کرمانشاه، اردبیل، یزد، بوشهر، همدان و زنجان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز