خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

تعرفه اینترنت سیم کارت‌های اعتباری در هاله‌ای از ابهام / بخش خصوصی مانع اجرای برنامه دولت

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۲۵

حوزه‌ای که به بخش خصوصی واگذار شد تا بیش از پیش از دخالت مستقیم دولت علی رغم وعده‌های بی‌شمار در آن جلوگیری شود.

ابتدا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برکاهش ۲۰ درصدی قیمت اینترنت تاکید و اعلام می‌کند: " تعرفه خدمات ۳G در اپراتورهای اول و دوم همانند اپراتور سوم خواهد بود "؛ اما درست در آخرین ساعات اداری سایت رگولاتوری از اعمال تعرفه ۲.۵ ریالی برای این خدمات خبر می‌دهد.

در حالی تعرفه استفاده از۳G برای اپراتورهای اول و دوم موبایل، ۲.۵ریال اعلام شد که تا پیش از این بر اساس گفته‌های وزیر ارتباطات این تعرفه باید مطابق با تعرفه‌هایی که تا پیش از این برای رایتل اعمال می‌شد، اعلام می‌شده است. این رقم قرار بود که رقمی مابین نیم تا یک ریال باشد. این تعرفه‌ها مربوط به سیم کارتهای دائمی می‌شود و بحثتعرفه سیم‌کارتهای اعتباری هنوز مشخص نیست.

صرف نظر از بحثفیلترینگ و سرعت پایین اینترنت و وعده‌هایی که در رابطه با افزایش سرعت در ابتدای شروع به کار دولت به کاربران اینترنتی داده شد، بحثقیمت اینترنت نیز از مشکلاتی است که بسیاری با آن روبرو هستند. حوزه‌ای که به بخش خصوصی واگذار شد تا بیش از پیش از دخالت مستقیم دولت علی رغم وعده‌های بی‌شمار در آن جلوگیری شود.

محمود واعظی در آبان ماه سال گذشته اعلام کرده بود که؛ کاهش قیمت اینترنت را در دستور کار قرار داده‌ایم، جلسات مختلف برگزار شده تا با ارائه کنندگان اینترنت به توافقاتی رسیدیم. از این رو مقرر شده است شرکت ارتباطات زیرساخت بیش از ۳۵ درصد در پهنای باند اینترنت تخفیف دهد و با توجه به هزینه‌های مخابرات و شرکت‌های اینترنتی در ‌‌نهایت آنچه که به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد با ۲۰ درصد کاهش قیمت همراه خواهد بود.

همچنین سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب تعرفه جدید ارائه خدمات داده‌ در شبکه تلفن همراه در آخرین جلسه این کمیسیون خبر داده است.

علی‌اصغر عمیدیان در این باره می گوید: به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن‌همراه، پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ کمیسیون که براساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارتهای دائمی از نیم ریال تا ۱۴.۸ریال وجود داشت، در آخرین جلسه کمیسیون که با حضور نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، پس از بررسی تحلیل‌های ارائه شده از سوی آنان، سقف تعرفه هر کیلو بایت تبادل داده در شبکه تلفن همراه مستقل از تکنولوژی برای سیم‌کارتهای دائمی ۲.۵ ریال تعیین شد.

وی می افزاید: همچنین در این جلسه تصمیم‌گیری شد که در شهریور سال ۹۴، کمیسیون با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای این مصوبه و وضعیت استفاده از این نوع خدمات در کشور و با افزایش پوشش نسل‌های جدید، تعرفه خدمات داده‌ را مجدداً بررسی و تعیین کند.

کامل نبودن پوشش نسل ۳ این دو اپراتور از دلایلی است که موجب عدم کاهش هزینه در این اپراتور‌ها مطرح شده است، جدا از این نقص همراه اول و ایرانسل در شرایطی به ارائهٔ این خدمات می‌پردازند که به دلیل کامل‌ نبودن پوشششان در هر نقطه‌ای از کشور که دسترسی به خدمات نسل سه نداشته باشند، اینترنت GPRS در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است، قرار بوده است که یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن‌همراه، پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ کمیسیون که براساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارتهای دائمی از نیم ریال تا ۱۴.۸ریال وجود داشت و تعرفه اینترنت همراه رایتل نیز نیم ریال است.

گزراش: یاسمن خالقیان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز