خبرگزاری کار ایران

آخرین تمهیدات برای ‌افتتاح راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۹۹

در ملاقات میان رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان گفت‌و‌گوهایی در رابطه با افتتاح این خط ریلی صورت گرفت و مقرر شد تا وزرای خارجه در رابطه با کم و کیف افتتاح آن با یکدیگر مذاکره کنند.

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به همراه معاون مراسم و تشریفات دفتر ریاست‌جمهوری از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون بازدید کردند که در این بازدید جزئیات برگزاری مراسم افتتاح خط ریلی گرگان - اینچه‌برون بررسی شد.

‌به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان، معاون مراسم و تشریفات دفتر ریاست جمهور و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و استان گلستان از ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون بازدید کردند.

در این بازدید‌ جلسه‌ای با حضور مسئولان حاضر تشکیل‌ و در رابطه با نحوه چگونگی افتتاح راه‌آهن گرگان - اینچه برون گفت‌و‌گوهایی انجام شد.

معاون وزیر خارجه ترکمنستان در بازدید از ایستگاه راه‌آهن اینچه برون طراحی آن را مناسب و بدون نقص اعلام کرد.

بردی متیف اظهار داشت: امیدواریم‌ بتوان از ظرفیت این ایستگاه جهت تبادل بار و مسافر بین دو کشور به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم افتتاح این کریدور ریلی زمینه هر چه بیشتر همکاری دو کشور را فراهم کند. بنابراین گزارش راه‌آهن گرگان - اینچه برون با توجه به وجه بین المللی آن برای ایران حائز اهمیت است که به همین دلیل در ملاقات میان رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکمنستان گفت‌و‌گوهایی در رابطه با افتتاح این خط ریلی صورت گرفت و مقرر شد تا وزرای خارجه در رابطه با کم و کیف افتتاح آن با یکدیگر مذاکره کنند. ‌

خط‌آهن گرگان – اینچه‌برون سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را به یکدیگر متصل می‌کند؛ طول راه‌آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در ۳ کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود ۹۰۸ کیلومتر است و در شرق دریای خزر ساخته شده که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای ‌(CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند.

این مسیر ریلی ‌بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان است که از ناحیه اوزن قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد.

‌بنابراین گزارش تمامی مقدمات جهت برگزاری مراسم افتتاحیه مناسب این راه‌آهن بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز