خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تا قبل از بهمن خانه بخرید / برای خروج بازار مسکن از رکود میزان حجم معاملات باید به ۳ برابر برسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۵۴

به کسانی که قصد خرید خانه را دارند، توصیه می‌کنیم تا پیش از بهمن ماه نسبت به خرید خانه اقدام کنند / برای اینکه بازار مسکن از رکود خارج شود حجم معاملات باید به ۳۵ هزار معامله برسد.


رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به وضعیت بازار مسکن تا پایان سال، گفت: به کسانی که قصد خرید خانه را دارند، توصیه می‌کنیم تا پیش از بهمن ماه نسبت به خرید خانه اقدام کنند.
حسام عقبایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ادامه داد: با توجه به نشانه‌هایی که از روند و وضعیت بازار مسکن دیده می‌شود، پیش بینی می‌کنیم قیمت مسکن تا پایان سال تغییر محسوسی نداشته باشد و ثبات قیمت در ۵ ماه سال هم ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه شاخص‌های افزایش قیمت خانه وجود ندارد، گفت: هر چند هیچ نشانه‌ای از اینکه قیمت خانه در چند ماه باقیمانده از سال افزایش یابد وجود ندارد اما به مردم توصیه می‌کنیم تا پیش از بهمن ماه نسبت به خرید خانه اقدام کنند چراکه از بهمن ماه به بعد تا پایان سال معمولا جو روانی باعثبه وجود امدن حباب قیمتی در بازار مسکن می‌شود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: معمولا در دو ماه آخر سال نقل و انتقالات و قیمت‌ها افزایش می‌یابد و به همین دلیل خرید مسکن در این ایام توصیه نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شاخصه‌های افزایش قیمت در بازار دیده نمی‌شود، گفت: وقتی قدرت خرید افزایش نیافته، حجم تولید تغییر نکرده پیش بینی افزایش قیمت هم نمی‌شود و حتی در برخی از شهرهای کوچک احتمال کاهش قیمت مسکن هم وجود دارد.
عقبایی با بیان اینکه در مهر ماه امسال حجم معاملات نسبت به مهر ماه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: هر چند حجم معاملات نسبت به سال گذشته رشد داشته و خیز خروج از رکود برداشته شده است اما برای اینکه بازار مسکن از رکود خارج شود باید حجم معاملات به ۳ برابر آمار فعلی برسد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در مهر ماه ۹۳ میزان معاملات خرید و فروش مسکن در حوزه تهران بیش از ۱۴ هزار معامله بوده که با توجه به اینکه میزان معاملات در مهر ماه سال گذشته ۹ هزار و ۶۷۷ معامله بوده با رشد ۴۰ درصدی مواجه شدیم اما برای اینکه بازار مسکن از رکود خارج شود حجم معاملات باید به ۳۵ هزار معامله برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز