خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

گذر از IPV۴ به IPV۶ اقدامی جمعی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۱۴

در حال حاضر در دنیا IPV۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این ظرفیت در حال اتمام است و همین حالا ما درایران با این مشکل مواجه هستیم که البته این مشکل درکشورهای متعدد دیگری نیز وجود دارد اما با گذر از IPV۴ به IPV۶ فضای بسیار بازی ایجاد می‌شود که در صورت رخ دادن این گذر این مشکل برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، گفت: گذر از IPV۴ به IPV۶ اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگارایلنا، محمود واعظی صبح امروز - یکشنبه - در همایش گذر از IPV۴ به IPV۶ اظهار کرد: استفاده از اینترنت اکنون به سمتی می‌رود که دیگر از موارد استفاده افراد فرا‌تر رفته و به گونه‌ای شده است که تا سال ۲۰۲۰ پیش بینی‌ها بر آن است که حدود ۲۰ میلیارد شی در دنیا اینترنت داشته باشند همین مساله گویای آن است که ما کار بزرگی پیش رو داریم.

وی افزود: در حال حاضر در دنیا IPV۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این ظرفیت در حال اتمام است و همین حالا ما درایران با این مشکل مواجه هستیم که البته این مشکل درکشورهای متعدد دیگری نیز وجود دارد اما با گذر از IPV۴ به IPV۶ فضای بسیار بازی ایجاد می‌شود که در صورت رخ دادن این گذر این مشکل برطرف خواهد شد.

واعظی در ادامه افزود: اگر چه تصمیم گیری دراین حوزه در اختیار حاکمیت است اما اجرای این گذر اقدامی جمعی است و همکاری بخش‌های متعدد را طلب می‌کند به همین دلیل ما جلسات متعددی با بخش‌های مختلف برگزار کردیم تا استراتژی گذر از IPV۴ به IPV۶ مشخص شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ‌ باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توان گذر از IPV۴ به IPV۶ را تنها به چشم خرید و نصب تجهیزات در نظر گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز