خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان:

شهرداری برای اصلاح پروژه گودبرداری مجاور متروی حقانی ۲۰ روز مهلت دارد

کد خبر : ۲۲۲۲۸۹

شهرداری ۲۰ روز مهلت دارد که نسبت به اصلاح پروژه اقدام کند وگرنه از طریق قوه قضاییه اقدام می‌کنیم / در صورت ادامه گودبرداری پروژه را متوقف می‌کنیم / آزمون سراسری مربوط به حرفه مهندسان در کشور ۲۲ و ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه از سه هفته قبل نسبت به خطرات احتمالی گودبرداری در مجاورت متروی حقانی به شهرداری هشدار داده‌ بودیم، گفت: شهرداری ۱۵ تا ۲۰ روز مهلت دارد که نسبت به اصلاح پروژه اقدام کند وگرنه از طریق قوه قضاییه اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوایی در نشست خبری امروز با بیان اینکه قطعا اگر خطری جدی احساس شود، پروژه را متوقف می‌کنیم، اظهار کرد: از دو هفته قبل به شهرداری نامه‌ای را ارسال کرده‌ایم مبنی بر اینکه اسناد و اسامی مهندسان مجری، طراح و ناظر این پروژه را اطلاع دهند که هنوز شهرداری جواب نامه را نداده است.

وی همچنین درباره کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر، اظهار کرد: تا کنون هیچ مورد خطرناکی گزارش داده نشده است و در حال حاضر در مجموعه مسکن مهر بحثکیفیت مطرح نیست و موضوعات بیشتر درباره تامین زیرساخت‌ها است.

هوایی همچنین از تدوین دو لایحه قانون نظام مهندسی کشور و نظام ساخت و ساز خبر داد و گفت: این دو لایحه در حال تدوین است و پس از تدوین به دولت و مجلس ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: قطعا پس از تصویب این دو لایحه هر کسی وارد حرفه ساخت و ساز نمی‌شود و محدودیت‌هایی در ورود به حرفه ساخت و ساز ایجاد خواهد شد.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان همچنین با اشاره به اینکه آزمون سراسری مربوط به حرفه مهندسان در کشور ۲۲ و ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود گفت: این آزمون برای مهندسان کاردان‌های فنی و معماران تجربی است که ۱۴۰ هزار نفر داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که ۱۷ درصد از آن را بانوان و ۸۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. این آزمون در ۱۱ رشته برای مهندسی و یک رشته برای معماران تجربی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز