خبرگزاری کار ایران

وزیر راه از تقدیم لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل به مجلس خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۷۶

بدون شک دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در افزایش ایمنی راه ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا اصل دسترسی آزاد به اطلاعات حق شهروندی است و در یک بازده زمانی باعثتغییر رفتارهای سازمانی و آحاد مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از تقدیم لایحه تاسیس شورای عالی ایمنی حمل و نقل توسط دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در پنجاه و چهارمین کمیسیون ایمنی راه های کشور گفت: هدف از تشکیل شورای عالی ایمنی افزایش ایمنی در راه های برون و درون شهری است تا حوادثرانندگی در سطح کشور بیش از پیش کاهش یابد.

وی تصریح کرد: ایمنی مقوله بسیار مهمی است که باید در همه شقوق حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی مورد توجه قرار گیرد زیرا صیانت از جان و مال مردم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت های دسترسی آزاد مردم به اطلاعات به خصوص در زمینه سوانح و حوادثرانندگی، افزود: اصلی ترین هدف ما در این زمینه تغییر رفتارهاست تا با افزایش ایمنی شاهد سفرهای ایمن در کشور باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این حوزه اراده جامعه در کاهش سوانح و حوادثرانندگی مهم تر از اراده دستگاه های اجرایی است، تصریح کرد: برای افزایش ایمنی در سطح کشور باید بدون جانبداری به یادگیری اجتماعی جمعی ملت ایران توجه شود.

آخوندی اظهار داشت: بدون شک دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در افزایش ایمنی راه ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا اصل دسترسی آزاد به اطلاعات حق شهروندی است و در یک بازده زمانی باعثتغییر رفتارهای سازمانی و آحاد مردم خواهد شد.

آخوندی یادآور شد: در این راستا مچ گیری باعثمخفی شدن اطلاعات می شود و این مساله مانع بزرگی در دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در حوزه حوادثو سوانح رانندگی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، افزایش ایمنی در راه های کشور را منوط به همکاری همه نهادها و مردم دانست و گفت: همکاری نهادها و آحاد مردم باعثهم افزایی می شود زیرا در این حوزه ما به دنبال هدف والای حفظ جان انسان ها هستیم.

وی گفت: استفاده از سیستم های هوشمند نیز در تمام راه ها و معابر کشور در کاهش حوادثو افزایش ایمنی تاثیرگذار است و باید همه نهادها، دستگاه های اجرایی و عموم مردم از اطلاعات این سیستم ها استفاده کنند زیرا سیستم های هوشمند اموال عمومی هستند و همه مردم و نهادها باید از این اطلاعات استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز