خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور در بازدید از آزادراه تهران - شمال:

آزادراه تهران - شمال در موعد مقرر افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۰۵

تکمیل بهسازی جاده فیروزکوه تا پایان سال به اتمام می رسد همچنین جاده هراز تا شهریور ماه سال ۹۵ تحویل داده می شود و مسیر انتهایی محور رشت هم تا سال ۹۵ به اتمام می رسد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال یکی از مهم ترین محورهایی است که تهران را به استان های شمالی متصل می کند، گفت: با توجه به جمعیت زیاد استان های شمالی کشور و همچنین حجم سفر به این استان ها، آزادراه تهران - شمال از جاده های مهم کشور محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جلسه ای که قبل از بازدید از قطعه یک آزادراه تهران - شمال با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس بنیاد مستضعفان، مدیرعامل شرکت ساخت، نمایندگان استان مازنداران برگزار شد، گفت: در جلسه گذشته هیات دولت، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از ساخت و تکمیل محورهای شمالی کشور ارائه دادند که براساس این گزارش، مقررشده؛ تکمیل بهسازی جاده فیروزکوه تا پایان سال به اتمام برسد همچنین جاده هراز هم تا شهریور ماه سال ۹۵ تحویل داده می شود و مسیر انتهایی محور رشت هم تا سال ۹۵ به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه راهکار جدی برای تامین مالی پروژه های بزرگ و انتخاب سرمایه گذار باید اتخاذ شود، گفت: تامین مالی یکی از دلایل تاخیر در پروژه های بزرگ است. خوب نیست که تاخیر در افتتاح پروژه ها در زبان عامیانه مردم مایه شوخی شود، آزادراه تهران - شمال یکی از این پروژه هایی است که با تاخیر بسیار طولانی ای مواجه شد.

جهانگیریان ادامه داد: شاید گفته شود که در طول ۷ الی ۸ سال که کشورمان درآمدهای چند میلیارد دلاری داشته ۴ میلیارد رقم زیادی برای اجرای چنین پروژه هایی نیست اما قطعا توضیحاتی برای آن وجود دارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه اگر توافقات هسته ای به نتیجه برسد، ظرفیت فاینانس برای پروژه های مختلف افزایش می یابد، گفت: بخشی از سرمایه گذاری ها در انجام پروژه ها به عهده دولت است اممما در حال حاضر چندین آزادراه توسط بخش خصوصی که روش های مختلف تامین مالی برای آن پیش بینی کرده بودند، به اجرا رسیده است. البته با توافقات هسته ای حجم زیادی از سرمایه گذاری های خارجی به ایران می آید و ظرفیت فاینانس افزایش می یابد که مشکل تامین مالی هم برطرف می شود.

وی با تاکید براینکه آزادراه باید در موعد مقرر به افتتاح برسد و عزم دولت یازدهم برای تکمیل آزاده راه تهران شمال جدی است، گفت: بهره برداری از قطعات این آزادراه نباید به عنوان پروژه عمرانی ارزیابی مدیریت کشور به تاخیر بیفتد و قطعه یک باید در موعد مقرر که همان دو سال است، افتتاح شود.

معاون اول رییس جمهور بخش حمل و نقل را یکی از مهم ترین بخش هایی دانست که نیاز به کار جدی دارد و در این باره گفت: طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی باید ۱۰ کریدور اصلی در کشور ایجاد شود و همچنین توجه این دولت در بخش حمل و نقل به صورت ویژه به گسترش شبکه ریلی است.

وی ادامه داد: البته مهم تر از گسترش شبکه ریلی موضوع افزایش ناوگان ریلی است که بخش خصوصی باید وارد این بخش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز