خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داد

مذاکرات، تاثیر مستقیم در بازار مسکن ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۳۳

تمدید مذاکرات سیاسی ایران با گروه ۱ + ۵ در کوتاه مدت اثری بر قیمت مسکن نخواهد داشت و به طور قطع تا پایان سال، تحت تاثیر تمدید این مذاکرات، تاثیر و تغییر قابل بحثی در این زمینه اتفاق نمی افتد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به تمدید مذاکرات سیاسی ایران با گروه ۱ + ۵ گفت: قیمت و حجم معاملات مسکن به طور مستقیم تحت تاثیر مناقشات و مذاکرات سیاسی، منطقه ای و بین المللی قرار ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه مشاوران املاک تهران، حسام عقبایی افزود: تغییرات قیمت مسکن به خصوص طی دو دهه اخیر چندان شتابزده و تحت تاثیر شرایط به صورت زودهنگام و ناگهانی قرار نداشته است و هرگونه تغییر در الگوی قیمت و همچنین دوره های رکود و رونق در بازار مسکن معمولا در طول زمان و در بازه زمانی حداقل یکساله، رخ داده است.
وی ادامه داد: دوره های رکود و رونق معاملات مسکن و همچنین کاهش و افزایش قیمت مسکن همواره دوره هایی ۳ تا ۴ ساله بوده و هر گاه جهش قیمتی هم در بازار مسکن اتفاق افتاده به دنبال طی یک دوره افزایش قیمت در این بازار صورت گرفته است.

عقبایی خاطرنشان کرد: همچنین در دوره هایی که رکود بر بازار مسکن حاکم شده است، معمولا کاهش حجم معاملات به دنبال سپری شدن دوره ای از افزایش نامتعارف قیمت مسکن یا جهش در این بازار بوده است.

وی با بیان اینکه تمدید مذاکرات ژنو به رغم تاثیر بر پارامترهای کلان اقتصادی نمی تواند نقش مستقیمی در تغییر قیمت و همچنین حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی داشته باشد، گفت: بازار مسکن در ایران بازار به خصوصی است که کمتر تحت تاثیر تغییرات ناگهانی قرار می گیرد و مانند برخی بازارها همچون نفت، طلا و ارز نیست که به سرعت و در نتیجه برخی تغییرات سیاسی و اقتصادی، دستخوش تحول شود.

عقبایی ادامه داد: به این ترتیب، تمدید مذاکرات سیاسی ایران با گروه ۱ + ۵ در کوتاه مدت اثری بر قیمت مسکن نخواهد داشت و به طور قطع تا پایان سال، تحت تاثیر تمدید این مذاکرات، تاثیر و تغییر قابل بحثی در این زمینه اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه تا پایان امسال شاهد هیچ گونه افزایش قیمت در بازار مسکن نخواهیم بود، در سال ۹۴ هم قاعدتا در فروردین ماه، تغییر خاصی در این بازار رخ نخواهد داد.

سونامی قیمت مسکن شایعه سازی سوداگران است

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه معمولا هر ساله در اردیبهشت ماه، بازار مسکن شکل جدید خود را پیدا می کند، اظهار کرد: با سیر کاهش تورم که در سال ۹۳ در کشور آغاز شده و ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه سال آینده، ثبات قیمت ها در بازار مسکن ادامه داشته باشد و پس از آن نیز احتمال هر گونه سونامی قیمت مسکن در نتیجه موفقیت آمیز بودن مذاکرات سیاسی، را رد می کنم.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو با سواستفاده از امیدواری های موجود نسبت به موفقیت تیم مذاکره کننده سیاسی با جامعه جهانی، احتمال جهش و سونامی قیمت در بازار مسکن در سال اینده را مطرح می کنند تا به این وسیله ابزاری برای سودجویی و سوداگری های خود فراهم کنند، گفت: در مجموع مناقشات، مذاکرات و تفاهم های سیاسی اثر مستقیم بر بازار مسکن ندارد و با از بین رفتن جو سوداگری در بازار مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی، تعادل عرضه و تقاضا به افزایش حجم معاملات همزمان با ثبات قیمت ها کمک خواهد کرد.

عقبایی از مردم خواست با حفظ آرامش خود و عدم توجه به شایعات برخی گروه های سوداگر در مورد سونامی قیمت مسکن در سال آینده، معاملات خود را به تعویق نیندازند و تحت تاثیر رویکردهای سودجویانه این افراد قرار نگیرند.
وی خاطرنشان کرد: امیدورام با پایان جو روانی هفته های گذشته که برخی متعاملان تا روشن شدن نتیجه نهایی مذاکرات معاملات مسکن خود را به تعویق انداخته بودند، رونق مورد انتظار به بازار مسکن بازگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز