خبرگزاری کار ایران

ورود ناوگان جدید راهداری زمستانی به استانهای سردسیر در آستانه فصل زمستان

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۳۶

با هدف نوسازی ناوگان راهداری کشور، در این مرحله چهل دستگاه کامیون تولید داخل کشور که قابلیت نصب دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب را دارد در آستانه فصل بارندگی به استان‌های سردسیر کشور جهت انجام عملیات راهداری زمستانی تحویل داده شد.


با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از ناوگان جدید راهداری زمستانی شامل کامیون‌های مورد استفاده در نمک‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها به ادارات کل راه و شهرسازی استانهای سردسیر اعزام شدند.

به گزارش ایلنا روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان، در بازدید از مراحل خط تولید سایپادیزل با اعلام این مطلب افزود: با هدف نوسازی ناوگان راهداری کشور، در این مرحله چهل دستگاه کامیون تولید داخل کشور که قابلیت نصب دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب را دارد در آستانه فصل بارندگی به استان‌های سردسیر کشور جهت انجام عملیات راهداری زمستانی تحویل داده شد و ادامه استفاده از تجهیزات و وسایل مدرن در راهداری کشور را جهت انجام هرچه بهتر عملیات نگهداری از راهها و ایجاد آسایش مسافران جزء برنامه‌های اصلی سازمان می‌باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از مباحثبسیار مهم در نوسازی ناوگان را کاهش مصرف سوخت ذکر کرد و گفت: موتورهای نسل جدید در مقایسه با موتورهای نسل قدیم از مصرف سوخت کمتری برخوردارند، به همین دلیل قانونگذار در قانون بودجه سال جاری به وزارت نفت اختیار قانونی داده است تا بتواند در پروژه‌هایی که در زمینه مصرف سوخت صرفه‌جویی دارند از جمله نوسازی ناوگان، مشارکت و همکاری کند.

وی با بیان اینکه این تبصره به عنوان یک تبصره دائمی در مجلس شورای اسلامی مطرح است، ابراز امیدواری کرد با تصویب این تبصره در مجلس، به عنوان یک قانون دائمی و همیشگی ماندگار شود.
مهندس کشاورزیان خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهینه‌سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در دستور کار دارد و مذاکرات اولیه با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده است که در حال حاضر این طرح مراحل تصویب خود را در وزارت نفت می‌گذراند و پس از تصویب در شورای اقتصاد، وارد عملیات اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه محاسبات نشان می‌دهد نوسازی ناوگان، صرفه‌جویی خوبی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: میزان کاهش مصرف در مورد کشنده‌ها بسیار قابل ملاحظه بوده ضمن اینکه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پذیرفته‌ است صرفه‌جویی پنج سال اول را به صورت یارانه سوخت یا پرداخت اولیه بپردازد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت بالای تولید ناوگان سنگین در کشور گفت: رکوردهای قبلی در کشور نشان می‌دهد ظرفیت تولید ۵۰ هزار دستگاه انواع کامیون در کشور وجود دارد، اما اعمال برخی سیاست‌ها و مدیریت‌ها باعثشده در سال‌های گذشته شاهد افت جدی تولید در کشور باشیم. به همین دلیل در قانون برنامه پیش‌بینی شده است واردات کامیون‌ کمتر از سه سال مجاز اعلام شود که شرکت‌ها هم اخیراً از این مصوبه قانونی استفاده می‌کنند.

وی افزود: اعتقاد بر این است که در کوتاه‌مدت با توجه به نیاز کشور و وجود ۱۲۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۲۵ سال که باید نوسازی شوند، تضادی بین این دو مصوبه مبنی بر مصوبه واردات و تولید داخل وجود ندارد.

مهندس کشاورزیان با اشاره به ظرفیت بالا و مناسب سازندگان داخلی و توان مهندسی قابل توجه ابراز امیدواری کرد شرایط کشور که در حال ورود به یک وضعیت مطلوب می‌باشد کارخانه‌ها انشاءا… مطابق ظرفیت خود دستگاه تولید کنند. در کنار آن نیز بحثواردات به عنوان ابزاری برای ارتقای کیفیت، چه در زمینه خودروهای سواری و چه در زمینه خودروهای سنگین مطرح است و دولت‌ نیز تلاش می‌کند با ابزار تعرفه‌ای از تولید داخل حمایت کند.

ن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز