خبرگزاری کار ایران

قربان قلی بردی‌اف در نشست خبری بهره‌برداری از خط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان:

احیای خط آهن باعثتوسعه منابع کشور می‌شود / تسهیل حمل کالا از آسیا به اروپا

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۳۷

ساخت این راه‌آهن سیاست توسعه روابط ما با دو کشور ایران و قزاقستان است که نشان می‌دهد این سیاست را به درستی انجام داده ایم.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: توسعه کریدور شمال به جنوب از مهمترین سیاست‌های خارجه کشورمان است و افتتاح این خط راه آهن نتیجه زحمات سال‌های زیادی بوده که قطعا با افتتاح این خط ریلی حمل کالا از کشورهای آسیایی به اروپایی را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس جمهور ترکمنستان در نشست خبری بهره‌برداری از خط ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان با بیان اینکه افتتاح این خط ریلی رخداد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود گفت: این خط امکانات بزرگی دارد که باعثگسترش روابط بین سه کشور می‌شود.


قربان قلی بردی‌اف ادامه داد: افتتاح این خط آهن می‌تواند نقطه عطفی برای گسترش روابط بین سه کشور باشد و بابت حمایت و کمک‌هایی که دو کشور ایران و قزاقستان برای ساخت این پروژه انجام داده اند تشکر می کنم.


وی با بیان اینکه حمل و نقل برای توسعه ملت‌ها گزینه بسیار مهمی است تاکید کرد: ساخت این راه‌آهن سیاست توسعه روابط ما با دو کشور ایران و قزاقستان است که نشان می‌دهد این سیاست را به درستی انجام داده ایم.


رئیس جمهور ترکمنستان ادامه داد: توسعه کریدور شمال به جنوب از مهمترین سیاست‌های خارجه کشورمان است و افتتاح این خط راه آهن نتیجه زحمات سال‌های زیادی بوده که قطعا با افتتاح این خط ریلی حمل کالا از کشورهای آسیایی به اروپایی را انجام خواهیم داد.


وی با اشاره به احیا و بازسازی و حمل و نقل آسیای مرکزی و دریای خزر گفت: احیای این مسیر ریلی از مسائل مهمی است که می‌تواند باعثتوسعه منابع کشور باشد.


قربان قلی بردی‌اف در ادامه با اشاره به اینکه این خط راه آهن می‌تواند کشورهای چین، هند، پاکستان و کشورهای اقیانوس آرام را به هم پیوند دهد گفت: خط راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان یکی از طرح‌های بی‌نظیری است که هکاری‌های بین آلمللی سه کشور را افزایش می دهد و جایگاه ونقش این سه کشور را در جهان به اثبات می‌رساند.


وی ادامه داد: معتقدم با بهره‌برداری این خط روابط سازما‌ن‌های بین‌المللی اقتصادی مانند بانک های اسلامی و آسیایی بیشتر خواهد شد و این طرح می‌تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند.


رئیس جمهور ترکمنستان ادامه داد: معتقدم این طرح طرح دوستی و روابط حسنه بین سه کشور است. لذا از تمام دستدراندرکارانی که در ساخت این پروژه فعال بودند تشکر می کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز