خبرگزاری کار ایران

مدیر امور استانهای اتاق ایران تاکید کرد:

نمایشگاه ها ابزاری برای توسعه صادرات

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۰۰

اتاق ایران در راستای حمایت از تشکلهای زیرمجموعه خود به ویژه تشکل های بالادستی امکان برپایی نمایشگاه های تخصصی از سوی این تشکل ها را فراهم می کند.

مدیر امور استان های اتاق ایران نمایشگاه های تخصصی را ابزاری برای توسعه صادرات کشور برشمرد و تشریح کرد: اتاق ایران در راستای حمایت از تشکلهای زیرمجموعه خود به ویژه تشکل های بالادستی امکان برپایی نمایشگاه های تخصصی از سوی این تشکل ها را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، مظفر علیخانی، مدیر امور استان های اتاق ایران، با تاکید بر بالا بودن اهمیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله نمایشگاه الکامپ که در زمینه فناوری اطلاعات است، توضیح داد: از آنجایی که از کشورها و شرکت های مختلف دنیا برای حضور در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند بنابراین تاثیر گذاری آن در توسعه صادارت کشور بالاست. این شرکت ها می توانند با آخرین دستاوردهای ایران و ظرفیت های بسیار خوبی که در کشور در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد آشنا شوند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها همچنین این امکان را فراهم می کند تا ایران نیز با تکنولوژی های روز پیوند خورده و سرمایه های خارجی را جذب کند و در کنار آن به اهداف کمی بلند در اقتصاد دست یابد.

مدیر امور استان های اتاق ایران، حمایت از تشکل های وابسته با اتاق ایران را یکی از اولویت های این نهاد دانست و تشریح کرد: اتاق برای ارتقای سطح تشکلهای وابسته به خود برنامه های جدی را دنبال می کند. در واقع با این کار می تواند به غنی سازی دیدگاه های و نظرات کارشناسی تشکل ها و همه فعالان اقتصادی کمک کند تا به کمک هم افزایس و ارائه پیشنهادات سازنده و تخصصی به همه نهادها و دستگاه های دولتی و قوای سه گانه از منافع بخش خصوصی که متضمن منافع ملت ایران است، دفاع کند.

علیخانی افزود: در همین راستا اتاق زمینه لازم برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی از سوی تشکلهای وابسته به خود را فراهم کرده و آن ها در برپایی دوره های آمورشی لازم، اعزام هیئت های تجاری و پذیرش هیئت های اقتصادی از نقاط مختلف دنیا، ایجاد پرتال های توانمند و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، حمایت می کند.

وی در مورد نمایشگاه الکامپ گفت: این نمایشگاه به اهتمام مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود. از جمله نکات مهم و درخور توجه برای این نمایشگاه، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی فضای مجازی، اتاق ایران و دیگر نهادهای مرتبط از آن است. از طرفی خوشبختانه سازمان توسعه تجارت و سازمان سهامی نمایشگاه نیز همکاری های لازم را برای برپایی این نمایشگاه داشتند.

مدیرامور استان های اتاق ایران با اشاره به این نکته که زمان برگزاری نمایشگاه های بزرگ و تخصصی در تقویم نمایشگاهی کشور مشخص هست و باید در هیمن بازه زمانی شاهد برگزاری آنها باشیم، تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه الکامپ از زمان ارائه مجوز تا زمان برگزاری تنها هفت روز فرصت داشتیم با این حال با حمایت همه بخشها توانستیم زیرساخت های برپایی آن را آماده کنیم.

علیخانی با ابراز تاسف از اینکه در نمایشگاه الکامپ امسال برخی دستگاه های دولتی حضور ندارند؛ تاکید کرد: البته به دلیل برخی ناهماهنگی ها و کمبود زمان، تعدادی از دستگاه های دولتی که در سالهای گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند، امسال حاضر نشدند.

وی در این رابطه به برنامه های دولت برای حل مسائل اقتصادی و پرونده هسته ای کشور اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می رسد حضور دستگاه های دولتی امکان تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی را بیشتر می کند.

مدیرامور استان های اتاق ایران، یادآور شد: در حاشیه نمایشگاه قرار است کارگاه های آموزشی برای تعامل آرا و تجارب، پنل های تخصصی آسیب شناسی مشکلات توسعه و صادرات، هم اندیشی بین فعالان صنف و صنعت و تعامل مراکز دانشگاهی و مراکز تصمیم گیری، برگزار شود.

علیخانی تصریح کرد: علی رغم اینکه امروز تبلیغات و بازاریابی از طریق فضای مجازی گستره بالایی پیدا کرده است، کماکان نمایشگاه های فیزیکی در این رابطه جایگاه مهمی دارند چراکه فعالان اقتصادی، دستگاه های دولتی و اساتید دانشگاهی می توانند در کنار هم به تبادل نظر و اندیشه بپردازند و از این طریق هم افزایی بین صنعت و صنف نیز افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه توانمندی های کشور در حوزه های مختلف را اصلی ترین خروجی نمایشگاه ها دانست و تاکید کرد: در دنیای امروز توسعه صادرات و اشتغال زایی از طریق فناوری های بالا و اصول دانش بنیان نقش کلیدی دارد چراکه ارزش افزوده و اشتغال بالایی را ایجاد می کند. از طرفی خروج از رکود می تواند از این طریق میسر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز