خبرگزاری کار ایران

کارشناس ایمنی شرکت ملی گاز ایران؛

ساخت و سازهای فعلی، مردم را به سمت خطر سوق می دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۳۹

مشکلات ایمنی شهر ما به مراتب در ساختمان ها بیشتر است و یعنی زمانی که ساختمان طراحی و ساخته می شود باید پارامتر های ایمنی در ان لحاظ گردد که متاسفانه اینگونه نمی شود.

کارشناس ایمنی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در ساخت ساختمان هدف اصلی باید ایمنی مردم باشد گفت: متاسفانه با این نحوه ساخت و ساز که در کشور وجود دارد مردم به سمت خطر سوق پیدا می کنند.

به گزارش ایلنا، حمید مدنی، کارشناس ایمنی شرکت ملی گاز ایران در دومین همایش تخصصی تاسیسات مکانیکی(سرمایشی - گرمایشی) درباره مخاطرات دودکش در ساختمان ها، گفت: مشکلات ایمنی شهر ما به مراتب در ساختمان ها بیشتر است و یعنی زمانی که ساختمان طراحی و ساخته می شود باید پارامتر های ایمنی در ان لحاظ گردد که متاسفانه اینگونه نمی شود.

وی با بیان اینکه نحوه ساخت ساختمان چگونگی نصب سایر پارامترهای آن را تعیین می کند افزود: به عنوان مثال زمانی که یک خانه ۶۰ متری با دودکش ساخته شود یعنی باید در این دودکش ها بخاری و آبگرمکن نصب شود. به بیان ساده تر اینکه ساختمان همه چیز را به ساکنان دیکته می کند و همه مجبور هستند از آن تبعیت کنند حال اگر این ساختمان دچار مشکل باشد سایر الگوها بعدی نیز دچار مشکل می شوند برای مثال اگر دودکش به درستی و در محل مناسب نصب نشده باشد مهندس ناچار است تاییدیه بدهد و نصاب نیز به هر قیمتی شده ناچار به نصب وسیله گازسوز می شود.

این عضو جامعه ایمن شهر تهران در ادامه یادآور شد: شخصی که ساختمان را می سازد باید ایمنی ساکنان آینده ساختمان را مدنظر قرار دهد برای مثال اگر یک دودکش در ساختمان نصب نشود خریدار و ساکن آن واحد مسکونی ناچار می شود دریچه ای را ایجاد کند تا دود وسیله گازسوز را به خارج از منزل هدایت کند.

مدنی افزود: اگر با ساخت دودکش در منازل ۶۰ متری مردم را مجبور کنیم بخاری و آبگرمکن نصب کنند، کل طراحی بر این اساس گذاشته می شود و همه ناچار هستند از این الگو پیروی کنند ولی اگر در همین ساختمان سیستم حرارت مرکزی تعبیه شود طبیعی است بدون هیچ مخاطره ای میتواند حرارت مورد نیاز این خانه کوچک را تامین می کند و ساکنان ناچار نمی شوند با مخاطرات فراوان و روشهای غلط دنبال نصب دودکش بروند.

این کارشناس ایمنی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هر چه وسیله گازسوز در خانه ها کم باشد ایمنی بیشتری برای مردم فراهم می شود گفت: برای مثال در الگوی ساختماهای اکباتان تاکنون کسی بر اثر گاز گرفتگی دچار فوت نشده است زیرا اصلا خطری وجود ندارد و مونواکسید کربن در منازل پخش نمی شود و حتی موتورخانه ها در فضای باز قرار دارد بنابراین خطری ساکنان را تهدید نمی کند اما متاسفانه با شیوه فعلی ساخت و ساز که در کشور وجود دارد، مردم به سمت خطر سوق داده می شوند و درواقع تمام بستر برای بروز خطر توسط سازندگان واحدهای مسکونی فراهم می شود و بعد دستگاههای اجرایی ناچارند دایم به مردم هشدار بدهند که یکسری اقدامات را انجام ندهند و مراقبت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز