خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سالانه ساخت حداقل ۱۵ پروژه بزرگ متوقف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۸۶

قوانین مربوط به شهرداری باید بازنویسی شود / متاسفانه هر سال ریزش‌های ساختمانی ناشی از ضعف‌های گودبرداری‌های نا‌ایمن در شهر تهران تلفاتی را بر جای می‌گذارد که این تعداد رو به افزایش است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال معمولا دستور توقف برای ساخت ۱۰ الی ۱۵ پروژه بزرگ ناامین صادر می‌شود، گفت: ‌ البته این تعداد تنها برای پروژه‌های کلان و مهمی مانند پروژه ساخت و ساز عفرانیه(برج روبه روی دادسرای ویژه روحانیت)، ‌ شهرک غرب(پروژه ساخت و ساز متعلق به بابک زنجانی) و مترو حقانی است.

غلام رضا هوایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ادامه داد: ‌البته تعداد پروژه‌هایی که در طول یک سال متوقف می‌شوند به این رقم محدود نمی‌شوند و منظورمان از پروژه‌های بزرگ، پروژه‌هایی هستند که مشخصات پروژه‌های کلان را دارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه هر سال ریزش‌های ساختمانی ناشی از ضعف‌های گودبرداریهای نا‌ایمن در شهر تهران تلفاتی را بر جای می‌گذارد که این تعداد رو به افزایش است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه ایمنی بیشتر از کیفیت برای ما مهم است، اظهار کرد: ‌کارفرمای پروژه باید به طوری جدی موضوع ایمنی را پیگیری کند.

هوایی با بیان اینکه عده‌ای در نهادهای پایین دست هستند که مدعی‌اند، شهرداری در مورد گودهایی که دستور توقف آن را داده، مشکل شخصی دارد، ‌ گفت: متاسفانه تبعیت شهرداری از نهادهای بالادستی کم شده است.

وی ادامه داد: ‌درست است که در گذشته در مقابله با تخلفات شهرداری اهمال شده اما در حال حاضر وزارت راه وشهرسازی پیگیر تمام پروژه‌ها از شهرداری است و همانوطر که بار‌ها گفتم آخرین راهکار ما در برابر اقدامات شهرداری ارجاع پرونده به مراجع قضایی است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه قانون شهرداری باید بازنویسی شود، ‌گفت: قبول دارم که ضعف‌هایی در قوانین شهرداری وجود دارد برای مثال ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نواقص بسیار زیادی دارد.

هوایی ادامه داد: ‌معتقدم قانون شهرداری‌ها باید بازنویسی شود چراکه گسستگی زیادی دارد و برخی از وظایف شهرداری‌ها به ناحق به نهادهای دیگر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه وظایف نظارتی دولت کمرنگ شده است، ‌ ادامه داد: برای ساخت و ساز کشور باید قانون جدیدی نوشته شود و در حال حاضر قانون مدون و جامعی ندارد.

هوایی تاکید کرد: ‌ شهرداری باید بپذیرد که مسئول ساخت و ساز در کشور است چراکه در حال حاضر پروانه ساخت را صادر می‌کند. بنابراین باید مسئولیت پروژه‌ها را هم بپذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز