خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

راه‌اندازی قرارگاه ترافیک ویژه ایام اربعین / آماده باش ۲۳۶ هزار پلیس در طرح زمستانی پلیس راهور

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۴۰

در طرح زمستانی هر چند حجم سفر کم است اما سفر مخاطرات بیشتری دارد، پلیس راهور و دست‌اندرکاران جاده‌ای می‌توانند با ایجاد تمهیدات طرح زمستانی از ایجاد مخاطره جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در طرح زمستانی پلیس راهور ۲۳۶ هزار نفر از قالب ۳۹ هزار تیم سیار و ثابت از پرسنل پلیس راهور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پلیس راهور ناجا در مانور طرح راهداری زمستانی با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی و راه‌اندازی قرارگاه ترافیک اربعین در مرز مهران گفت: امسال برای اولین بار قرارگاه ترافیک ویژه ایام اربعین راه‌اندازی کرده‌ایم که در این قرارگاه تمام دستگاه‌ها اعم از پلیس راهور، پلیس راهنمایی و رانندگی، اورژانس اکیپ راهداری و… حضور دارند.

سردار مومنی ادامه داد: در این قرارگاه ترافیک ویژه اربعین ۳۱ هزار نفر به زائران اربعین حسینی در قالب هزار تیم خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توانستیم از کشته شدن هزار نفر انسان و مصدوم شدن هزاران انسان جلوگیری کنیم گفت: حتی اگر یک انسان هم کمتر کشته شود گویی یک جامعه احیا شده است.

سردار مومنی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از امروز و در ۲۵ استان کشور و ۱۱۰ نقطه و گردنه برفی کشور آغاز می‌شود گفت: در طرح زمستانی پلیس راهور ۲۳۶ هزار نفر از قالب ۳۹ هزار تیم سیار و ثابت از پرسنل پلیس راهور حضور دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تفاوت طرح راهداری زمستانی و تابستانی اشاره کرد: در طرح تابستانی حجم سفر بالاست اما در طرح زمستانی هر چند حجم سفر کم است اما سفر مخاطرات بیشتری دارد. پلیس راهور و دست‌اندرکاران جاده‌ای می‌توانند با ایجاد تمهیدات طرح زمستانی از ایجاد مخاطره جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت مردم از وظایف متولیان ترافیک جاده‌ای و امدادگران است گفت: متولیان این امر می‌توانندبا به کار گیری تمام تجهیزات در کنار یکدیگر و با حضور به موقع از سوانح زیادی جلوگیری کنند.

سردار مومنی با توصیه به مردم تاکید کرد: از مردم هم انتظار همکاری داریم و از مردم می‌خواهیم که با تجهیزات ایمنی اعم از زنجیر چرخ و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای سفر در فصل سرما در جاده‌های بین شهری تردد کنند.

وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از پر بودن باک خودرو قبل از سفر و از سالم بودن وسیله نقلیه‌شان مطمئن شوند همچنین حتما نسبت به معاینه فنی اقدام کنند.

سردار مومنی با اشاره به دو دلیل مهم ایجاد سوانح و تصادفات تاکید کرد: دو دلیل سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی از عمده دلایل تصادفات هستند که از رانندگان می‌خواهیم به خصوص در شرایط بارانی با سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی نسبت به خودروی جلویی رانندگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز