خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سالانه یک میلیارد دلار از در آمد میعانات گازی به سیستم ریلی اختصاص می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۳۹

برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ هیچ راهی جز حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار نداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نقش دولت در پشتیبانی از بخش خصوصی، گفت: برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ هیچ راهی جز حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه بخش خصوصی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد لاهوتی در مراسم عقد ۲۱ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه بنادر و دریایی، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد حمل و نقل کشورمان از طریق جاده و ۱۰ درصد آن از طریق ریل، دریا و جابجایی هوایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ به ساخت هزار و کیلومتر راه آهن در سال نیاز داریم، گفت: قطعا دولت به تنهایی نمی تواند در تحقق اهداف افق ۱۴۰۴ وارد عرصه شود چرا که منابع دولتی برای حداکثر ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر راه آهن توان دارد این درحالی است که طبق برنامه ریزی ها باید هزار کیلومتر در سال خط آهن ساخته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تشکر از وزیر راه و شهر سازی نسبت به نگاهی که به بخش خصوصی دارد نیز اظهار داشت: آقای آخوندی از روزی که رای اعتماد گرفتند تا به امروز بخش خصوصی را به عنوان یک عامل مهم اقتصادی وارد حوزه راه کرد.

وی تاکید کرد: سالانه یک میلیارد دلار از محل در آمد میعانات گازی به سیستم ریلی کشورمان اختصاص می یابد که متاسفانه بنادر ما از این لیست جا ماندند.

لاهوتی با بیان اینکه کلیات لایحه رفع موانع تولید در مجلس به تصویب رسید، گفت: در جزئیات این لایحه به بخش حمل و نقل بسیار توجه شده که باعثخوشحالی است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وظیفه دولت تاکید کرد: معتقدم هدایت، حمایت و نظارت مهمترین وظیفه دولت است و باید بقیه امور را به دست بخش خصوصی بسپارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز