خبرگزاری کار ایران

احمد خرم در گفت و گو با ایلنا: ‌

تمام بدهی دولت به پیمانکاران به دولت نهم و دهم برمی گردد / اوراق مشارکت به درد پیمانکار نمی خورد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۱۵

وزارت راه را بدون یک ریال بدهی به دولت نهم تحویل دادیم / اوراق مشارکت را فقط می توان با پرداخت حق واسطه گری ۳۰ درصدی به فرد دیگری منتقل کرد و در هیچ سیستم بانکی نمی توان این اوراق را نقد کند.

وزیر سابق راه و ترابری با بیان اینکه در پایان سال مالی ۸۳ وزارت راه یک ریال هم به هیچ پیمانکاری بدهکار نبود، گفت: وزارت راه را بدون یک ریال بدهی به دولت نهم تحویل دادیم.

احمد خرم در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: ‌ پیمانکاران در آن دوره ۳ سال دریافت مطالبات بدون تاخیر را تجربه کردند و در عرض ۳ سال منابع مالی وزارت راه نزدیک به ۴ برابر شد.

وی با بیان اینکه دولت در سال ۹۲ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشت، اظهار کرد: تمام بدهی های دولت به پیمانکاران به ۸ سال دولت نهم و دهم برمی گردد و در پایان سال مالی ۸۳ وزارت راه و ترابری یک ریال هم به بخش خصوصی بدهکار نبود چراکه منابع خوبی تعریف کرده بودیم.

خرم با اشاره به ارائه اوراق مشارکت به پیمانکاران به جای بدهی تاکید کرد: ‌ اوراق مشارکت ۵ ساله ای به پیمانکاران داده شد که به عنوان پرداخت بدهی به پیمانکاران تلقی شود، این در حالی است که پیمانکار نمی تواند تا ۵ سال این اوراق را بفروشد.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت به درد پیمانکار نمی خورد، ادامه داد: اوراق مشارکت شبه پول است و فقط می توان آن را با پرداخت حق واسطه گری ۳۰ درصدی به فرد دیگری منتقل کرد و در هیچ سیستم بانکی نمی توان این اوراق را نقد کند.

وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات گفت: پیمانکار باید با پرداخت حق واسطه گری این را به پول نقد تبدیل کند که این حق واسطه گری ۳۰ درصد ارزش اوراق است و در نهایت سود اصلی را واسطه گر می برد.

وی با بیان اینکه آیا این اقدام دولت قبل قانونی بوده، گفت: ‌ دولت هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد، مگر دولت نهم و دهم حجم نقدینگی را از ۱۶۷ هزار میلیارد تومان به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نرساند و ارزش پول ملی را به یک سوم کاهش نداد، اینکه دیگر به جای پول نقد اوراق بفروشد که چیزی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز