خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

امکانات ما برای سرویس دهی به داخل کشور است / عراق آمادگی برای همکاری نداشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۶۳

تمام امکانات و تجهیزات حوزه ارتباطی ما برای سرویس دهی و خدمات رسانی داخل کشور است ولی اگر بخواهیم در خارج از خاک کشورمان خدمات رسانی کنیم این امر مستلزم داشتن آمادگی کشور مقصد است که در مراسم اربعین حسینی، کشور عراق آمادگی لازم برای همکاری کامل را نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام ۲۶ میلیون دقیقه مکالمه در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال در دو کشور ایران و عراق خبر داد و گفت: اگر وزارت ارتباطات عراق همکاری بیشتری داشت این میزان مکالمه تا چند برابر افزایش پیدا می کرد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی شب گذشته در جلسه بررسی مسایل و مشکلات حوزه ارتباطی استان ایلام، اظهار کرد: این حجم مکالمه با توجه به زیرساخت های ارتباطی موجود در مرزها بویژه مرز مهران بواسطه تلاش شبانه روزی مسوولان و دستگاه های مرتبط انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده مطلوب زوار از خدمات آنتن دهی تلفن همراه در مرزها و داخل خاک عراق از خطوط دیگر کشورها هم استفاده کردیم، افزود: این اقدام برای ما مهم بود تا بتوانیم امکان برقراری ارتباط مردم را فراهم کنیم و این یک اتفاق فوق العاده بود.

واعظی با بیان اینکه در این مدت محدود(چند روزه) برغم تعداد بسیار زیاد زائران در مرز مهران کمترین مشکلات را در حوزه ارتباطی داشتیم، تاکید کرد: البته معتقدیم کاری که در اربعین امسال انجام شد کاری معنوی و اعتقادی و یک حماسه غیر قابل پیش بینی بود.

به گفته وی، یک کمیته برای ساماندهی و تامین نیازمندی های حوزه ارتباطی زوار در تهران برای این منظور تشکیل و بصورت شبانه روزی همه مسایل مربوط به آنتن دهی تلفن های همراه را رصد و هر لحظه کنترل می کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام امکانات و تجهیزات حوزه ارتباطی ما برای سرویس دهی و خدمات رسانی داخل کشور است ولی اگر بخواهیم در خارج از خاک کشورمان خدمات رسانی کنیم این امر مستلزم داشتن آمادگی کشور مقصد است که در این ایام عراق آمادگی لازم برای همکاری کامل را نداشت.

وی یادآور شد: برای سال های آینده باید برنامه ریزی کنیم و ضمن تشکیل زودتر کمیته مذکور، شرایطی را بوجود بیاوریم تا خدمات آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای مرزی با عراق بویژه مهران و داخل خاک عراق به شکل بهتری انجام شود.

واعظی گفت: نمی توان امکانات وتجهیزات زیرساختی حوزه ارتباطی موردنیاز برای یک استان با یک ونیم میلیون نفر جمعیت را برای یک ایام خاص و محدود در شهری کوچک همچون مهران مستقر کرد چون هزینه بسیار زیادی نیاز دارد و هیچ بنگاهی هم حاضر نیست این سرمایه گذاری را فقط برای چند روز بهره بردن در سال انجام دهد لذا باید تمهیدات دیگری اتخاذ کنیم تا خدمات رسانی مطلوب تری انجام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت مصوبات جلسه چند ماه پیش با مسوولان و نمایندگان مردم این استان درمجلس شورای اسلامی درحوزه زیرساخت و ارتباطی خاطرنشان کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد این مصوبات در بخش های مختلف تاکنون اجرایی شده و برخی که باقی مانده نیز با تخصیص بودجه و رفع موانع باید بسرعت اجرایی شود.

واعظی درخصوص مرکز داده استانی(دیتا سنتر) و امکان واگذاری آن به بخش خصوصی اعلام کرد: سیاست ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که آنچه بخش خصوصی متقاضی اجرا است دیگر تصدی گری نکنیم بنابراین اگر در این استان که جز استان های فاز دوم است و در دیتا سنتر مشکل دارد بخش خصوصی آمادگی ایجاد دیتا سنتر دارد، ما مجوز صادر می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها و توجه به مناطق مرزی از اولویت های کاری این وزارتخانه است، گفت: طرح رومینگ ملی آغاز شده و تا پایان دی ماه جاری به اتمام می رسد تا مشکل عدم پوشش شبکه تلفن همراه در کشور برطرف شود.

به گفته وی، در حوزه سرقت تجهیزات مخابراتی باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم هر چند موضوع سرقت همیشه وجود داشته است ولی باید برای برخورد با این پدیده تدابیری اتخاذ کنیم.

وی اضافه کرد: همواره بودجه ما ملی بوده ولی امسال با اختصاص بودجه استانی(ویژه بندی) که انجام شد ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانها و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای USO گذاشتیم که به نوعی مشکلات استان های مختلف را بر طرف می کند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات سرمایه عظیمی در اختیار دارد که اگر خوب از آن استفاده کند به مراتب وضع شان بهتر می شود، اظهار کرد: به آینده این شرکت و بهبود وضعیت شان خوشبین هستیم.

واعظی در خصوص تعویض سیم مسی خط ارتباطی پل زائر تا پایان مرزی مهران با فیبر نوری افزود: این موضوع را دنبال می کنیم و با تخصیص اعتبار مورد نیاز، انجام می دهیم تا کمکی به رفع مشکلات ارتباطی در این مرز باشد.

وی خاطر نشان کرد: برای تجهیز دفاتر ICT روستایی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار می گذاریم تا بتدریج برای تجهیز این دفاتر هزینه شود چون اعتقاد داریم روستاها در این بخش عقب افتاده هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم که این دفاتر خدمات رسانی مطلوبی به روستاییان داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز