خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

مالکان با رقم جدید مالیات، ‌ اجاره یا فروش را ترجیح می دهند ‌

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۲۳

آثار این برنامه های جدید مالیاتی این است که مالک ترجیح می دهد با توجه به این برنامه ها خانه خود را اجاره دهد یا بفروشد که در صورت اجاره به صنعت اجاره و در صورت فروش به خروج رکود از بازار مسکن کمک شده است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه که برنامه های مالیات برخانه های خالی در شورای نگهبان در دست بررسی است، ‌ گفت: ‌ برنامه های جدید برای مالیات بر خانه های خالی داریم که هنوز اعداد و ارقام آن نهایی نشده است.

علی چگینی در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: هنوز ارقامی که برای مالیات بر خانه های خالی درنظر گرفته ایم، نهایی نشده اما ارقام آن تقریبا شبیه به مالیات بر اجاره است.

وی تاکید کرد: ‌ آثارش این برنامه های جدید مالیاتی این است که مالک ترجیح می دهد با توجه به این برنامه ها خانه خود را اجاره دهد یا بفروشد که در صورت اجاره به صنعت اجاره و در صورت فروش به خروج رکود از بازار مسکن کمک شده است.

گفتنی است؛ ‌چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران از وجود ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران و کرج خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز