خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با رییس سابق اتحادیه کشوری مشاوران املاک مطرح شد:

دلیل جالب گرانی واحدهای تجاری غرب میدان ولیعصر نسبت به شرق

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۵۸

آفتاب غرب وقتی به خیابان شرق خیابان ولیعصر می‌تابد، مردم به طرف سایه می‌آیند و از آنجایی که رفت و آمد مردم از غرب این میدان بیشتر می‌شود، قیمت مغازه‌های غرب از شرق این خیابان هم بالاتر است.

رییس سابق اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه واحدهای تجاری شرق میدان ولیعصر متری ۱۰ میلیون تومان ارزان تر از غرب این میدان است، درباره علت آن گفت: آفتاب غرب وقتی به خیابان شرق خیابان ولیعصر می تابد، مردم به طرف سایه می آیند و از آنجایی که رفت و آمد مردم از غرب این میدان بیشتر می شود، قیمت های مغازه های غرب از شرق این خیابان هم بالاتر است.

مصطفی قلی خسروی در گفت و با ایلنا ادامه داد: قیمت واحدهای تجاری براساس میزان تردد افراد تعیین می شود که این قیمت در خیابان و کوچه و محله یک منطقه بسیار متفاوت است و حتی نور خورشید می تواند باعثافزایش و کاهش قیمت ها شود.

وی با بیان اینکه قیمت واحدهای تجاری و مغازه های بازار تهران به متری یک میلیارد تومان می رسد، اظهار کرد: البته تیمچه کوچک، تیمچه بزرگ، چهارسوق کوچک که از برندهای مهم بازار هستند، قیمت ندارند و متقاضیانش هم به هر قیمت مالک راضی می شوند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه قیمت مغازه ها در بازار به راسته آن بستگی دارد، افزود: برای مثال بازار بین الحرمین یا سه راه امین حضور که مرکز تجارت کاغذ و لوازم تحریر است، مغازه های آن راسته قیمت های نجومی دارند.

قلی خسروی با بیان اینکه گاها ساخت و ساز در یک محله باعثگرانی واحدهای تجاری و مسکونی آن منطقه می شود، گفت: مثال بارز این مورد، هایپراستار است که به واسطه احداثهایپراستار در انتهای همت قیمت واحدهای تجاری و مغازه های نزدیک به هایپر استار افزایش قابل توجهی داشت.

وی یکی از عوامل گرانی ملک به ویژه تجاری ها را بانک ها دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل گرانی ملک در سال ۸۶ بانک ها بودند چراکه قیمت برای بانک های خصوصی مهم نبود و قیمت های نجومی بابت خرید ملک مورد نظر خود می پرداختند و به دنبال آن قیمت ها هم افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز