خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان:

سنتی سازی دیگر کاربردی در ساخت و سازها ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۵۴

سنتی سازی دیگر کاربردی در ساخت و سازها ندارد و باید با مدیریت پروژه هزینه‌های ساخت را کاهش داد و در زمان هم صرفه‌جویی کرد.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه مشکل ساخت و ساز در کشورمان چاقی ساختمان‌هاست، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین تنها در پنجره‌های دوجداره خلاصه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا هوایی در نشست خبری اولین همایش ملی مهندسی سازه، ادامه داد: سنتی سازی دیگر کاربردی در ساخت و سازها ندارد و باید با مدیریت پروژه هزینه‌های ساخت را کاهش داد و در زمان هم صرفه‌جویی کرد.

وی با اشاره به لزوم افزایش صنعتی‌‌سازی در ساختمان سازی گفت: باید ساخت و ساز ها تخصصی انجام شود و نباید هر کسی با یک بیل و فرقون در هر کوچه‌ای شروع به ساخت و ساز کند.

هوایی ادامه داد: مشکل این است که ساختمان‌ها را چاق می‌کنیم که این مساله هزینه‌های ساخت و زمان ساخت و ساز را طولانی تر می‌کند.

وی با اشاره به رعایت استانداردها در ساخت و ساز گفت: از سال ۷۸ که قانون نظام مهندسی اجرا شد سازنده‌ها برای پروژه‌های ساختمانی از شهرداری پروانه ساخت دریافت کردند اما حال باید ببینیم این استانداردها چقدر رعایت شده است.

مدیر کل دفتر مقررات ملی ساختمان ادامه داد: در مورد بافت‌های قدیمی و فرسوده شهری و روستایی که بهسازی نشده‌اند. نگرانی‌های جدی وجود دارد که نمی‌توانیم آنها را انکار کنیم.

وی همچنین درباره لزوم راه‌اندازی کارخانه‌های بازیافت نخاله‌های مصالح ساختمانی تاکید کرد: هنوز بازیافت نخاله‌های مصالح ساختمانی در کشورمان تعریفی ندارد و کسی به این حوزه ورود نکرده است که می‌طلبد کارخانه‌هایی برای بازیافت مصالح ساختمانی در کشورمان احداثشود.

وی درباره برگزاری اولین همایش ملی مهندسی سازه در کشورمان گفت: اولین همایش، همایش مهندسی سازه ۲۱ و ۲۲ دی ماه در محل مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران با محوریت معرفی برترین سازه‌های ساختمانی و محوریت بررسی امنیت سازه‌های بلند و بررسی مزایایی که استفاده از سازه‌های بلند وجود دارد توسط انجمن مهندسی سازه ایران برگزار می‌شود.

وی همچنین در مورد انجمن مهندسی سازه ایران گفت: این انجمن با مجوز وزارت علوم در سال ۹۰ تاسیس شد که در حال حاضر ۱۶۰ نفر عضو ثابت و پیوسته دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز