خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

یک سال گذشت، ‌ هیچ کدام از وعده‌ها محقق نشد / از عمر ناوگان یک سال کم شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۹۲

اتوبوسی که ‌‌نهایت با ۴۰۰ میلیون تومان خریداری می‌شد در حال حاضر باید برای خرید آن چیزی حدود یک میلیارد تومان بپردازیم / یک سال گذشت اما هیچ یک از وعده‌های دولت درباره ارائه تسهیلات برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان محقق نشد.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه قیمت اتوبوس در کمتر از ۳ سال گذشته چند برابر افزایش یافته است، گفت: اتوبوسی که ‌‌نهایت با ۴۰۰ میلیون تومان خریداری می‌شد در حال حاضر باید برای خرید آن چیزی حدود یک میلیارد تومان بپردازیم.

احمدرضا عامری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: یک سال گذشت اما هیچ یک از وعده‌های دولت درباره ارائه تسهیلات برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان محقق نشد.

وی بیان اینکه تسهیلات دولت برای خرید اتوبوس باید حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت اتوبوس باشد، ‌ اظهار کرد: ‌ در همه جای دنیا تسهیلات دولت ۸۰ درصد قیمت خرید است اما تا به امروز ما چیزی به عنوان تسهیلات دولتی دریافت نکرده‌ایم.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری با اشاره به شرایط نامساعد تولیدکنندگان اتوبوس در کشورمان گفت: ‌ هر چند که در این مدت دولت از شرکت‌های بهره بردار برای نوسازی ناوگان هیچ حمایتی نکرده اما هر چه اتوبوس در کشور تولید شد وارد ناوگان کردیم و توانستیم یک سال از عمر ناوگان را کم کنیم اما تولیدکنندگان هم شرایط خوبی ندارند.

وی ادامه داد: ‌ خط تولید برخی از کارخانه‌ها خوابیده است و کارخانه‌هایی هم که هنوز فعال هستند، ‌ حجم تولیدشان بسیار کم است. ‌

عامری اظهار کرد: در حال حاضر بین ۱۹ الی ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان فعال است که با ورود اتوبوس‌های جدید توانستیم در یک سال گذشته عمر ناوگان را به ۱۳ سال برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز