خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

الحاق بهارستان، ‌ مجلسی و فولادشهر به اصفهان درمرحله بررسی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۲۰

پیمانکارچینی دوباره پای مذاکره برای تعیین قیمت عادلانه در راستای تکمیل پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران نشسته که امید می‌رود هفته آینده به نتیجه برسد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، در نشست شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه یکی ازشاخص‌های جاد‌ه‌ای، نسبت بار به جاده‌ و حمل مسافر است، اظهار داشت: شاخص نسبت مسافر در اصفهان ۳ برابر متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مسعود نصرآزادانی، با اشاره به قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان، گفت: با کمال خرسندی پیمانکار چینی دوباره پای مذاکره بازگشته است و اکنون در مرحله اصلاح و تعیین قیمت عادلانه و منطقی است که امید می‌رود هفته آینده به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: با بازگشت پیمانکار چینی و توافق مجدد، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران تکمیل و حرکت این پروژه ریلی آغاز خواهد شد.

نصر آزادانی همچنین با اشاره به مسیر ریلی اصفهان شیراز، گفت: راه‌آهن اصفهان شیراز تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیریکی داشته و بخش عمده کار انجام شده و فقط ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نصب علائم ایمنی لازم دارد.

وی همچنین به پروژه راه‌آهن اصفهان شهرکرد ازنا اشاره کرد و گفت: باید برای تکمیل این خطوط ریلی ردیف بودجه‌ای در سال ۹۴ برای آن پیش‌بینی شود.

همچنین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح الحاق بهارستان به اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر ۱۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

محسن نریمان، با اشاره به اینکه بهارستان یکی از شهرهای جدید اصفهان است، افزود: در حال حاضر ایجاد زیرساخت‌ها برای الحاق این شهر به کلانشهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در تخصیص‌های سال آینده اعتبار مورد نیاز برای الحاق به صورت کامل صورت دیده می‌شود.

معاون وزیر راه و با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه مسکن مهر در استان اصفهان، گفت: پروژه‌های مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۴ به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه رینگ کردن شهرهای جدید به کلانشهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: الحاق سه شهر بهارستان، ‌ شهر مجلسی و فولادشهر به اصفهان مورد بررسی و اجرا قرار گرفته است.

نریمان با اشاره به راه‌اندازی شهر جدید چهارم در استان اصفهان، بیان داشت: با راه‌اندازی این شهر اصفهان تنها استانی می‌شود چهار شهر جدید خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی یک شهر جدید در اصفهان تا سال آینده آغاز می‌شود، افزود: ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای چهارمین شهر جدید اصفهان در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز