خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه:

خیرین ۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در دست اجرا دارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۴۰

خوشبختانه بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستایی ما از راه های آسفالته روستایی برخوردارند که نشان می دهد تلاش هایی که مردم و دولت تاکنون داشتند، موثر بود، البته تلاش جهادگران سازندگی در بدو انقلاب را فراموش نمی کنیم که دست به دست روستاییان کارهای بزرگی انجام دادند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انجمن خیرین راه و ترابری بیش از ۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا دارند، گفت: هم اکنون پروژه راهسازی شهرستانهای رفسنجان، لامرد و فیض آباد بزرگراه های در دست اجرای خیرین راهساز هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین میرشفیع با اشاره به اینکه از مجموع ۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا توسط این انجمن، حدود ۲۵۰ کیلومتر از این راه ها آماده بهره برداری است، افزود: این مسئله نشان می دهد زمینه کارهای نیک در کشور بسیار زیاد است و ما در کشور سرمایه اجتماعی بزرگی داریم، به همین خاطر باید افتخار کنیم که امت پیامبر اکرم(ص) هستیم، مکارم اخلاق برای ما سرلوحه است و کارهای خوب را در کشور نهادینه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پراکندگی راه های کشور و نیازمندی راه ها به نگهداری نشان می دهد که با هزینه بسیار کم حتی با نگهداری یک تابلو یا روکش راه کوچک روستایی می توان کارهای بزرگی انجام داد. نزدیک به ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه های روستایی در کشور نیاز داریم. در حال حاضر ۱۰۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت است که از این میزان ۵۴ هزار کیلومتر نیازمند بهسازی و ایمن سازی است.

معاون راه روستایی و سرپرست معاونت امور مجلس و امورحقوقی ادامه داد: خوشبختانه بالای ۹۰ درصد از جمعیت روستایی ما از راه های آسفالته روستایی برخوردارند که نشان می دهد تلا ش هایی که مردم و دولت تاکنون داشتند، موثر بود، البته تلاش جهادگران سازندگی در بدو انقلاب را فراموش نمی کنیم که دست به دست روستاییان کارهای بزرگی انجام دادند.

وی افزود: باید استمرار کاری در این حوزه داشته باشیم تا حدود ۲ میلیون جمعیت روستایی ما که هنوز از راه های مناسب برخوردار نیستند، از راه های روستایی بهره مند شوند.

وی درباره فعالیت های انجمن خیرین راه و ترابری، گفت: این انجمن با هدفی مقدس از سال های دور آغاز به کار کرده، بسیاری از خیرین در تاریخ کهن ایران فعالیت داشته اند و تاکنون راه ها و پل های زیادی را ساختند.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه وترابری گفت: پیش از تشکیل انجمن، در کنار پروژه هایی که دولت انجام می داد بعضا فعالیت هایی از جمله ایجاد تاسیسات بین راهی توسط برخی خیرین انجام می شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم تشکلی با حمایت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود تا با حمایت های این وزارتخانه و خیرین سرعت بیشتری به انجام فعالیت های راهسازی بدهیم.

صادق افشار با تاکید بر اینکه انجمن خیرین راه و ترابری یک تشکل غیرسیاسی، غیرتجاری و مردم نهاد است که مجوز تشکیل آن بعد از وزارت کشور، از ثبت شرکت ها نیز اخذ شد، افزود: جلب مشارکت مردمی هدف تشکیل این انجمن است.

وی تاکید کرد: مواردی در آیین نامه انجمن خیرین راه و ترابری مبنی بر ارتباط بین وزارت راه و شهرسازی و خیرین ذکر شده تا برنامه های انجمن منطبق بر برنامه های کلان وزارتخانه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز