خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان:

آئین‌نامه مهندسی سازه تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۹۲

در ساخت‌وسازها به الگوی معماری کمتر توجه شده است و ساختمان‌ها را کم روح‌تر و کم‌هنرتر ساخته‌ایم.

غلامرضا هوائی اعلام کرد: باید با کمک اعضای انجمن مهندسی سازه ایران بتوانیم در قالب کمیته‌های مختلف بدون دخالت دولت آئین‌نامه‌های مربوط به مهندسی سازه را تهیه و تدوین کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، غلامرضا هوائی همایش ملی مهندسی سازه ایران در هتل المپیک تهران بیان اینکه نمونه‌های موفقی در زمینه آئین‌نامه مهندسی سازه در دنیا تجربه شده است، بیان کرد: تولیدات علمی در حوزه مهندسی سازه در کشور ریز هستند و در مرحله اول نمی توانیم کاری را انجام دهیم.

وی با بیان این‌که مهندسی سازه یک حساسیت بین معماران و سازندگان است، تصریح کرد: ‌ در ساخت‌وسازها به الگوی معماری کمتر توجه شده است و ساختمان‌ها را کم روح‌تر و کم‌هنرتر ساخته‌ایم.

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با تاکید بر اینکه باید معماری سازه به ساخت‌وسازها اضافه کنیم، افزود: ‌معماری فقط پوسته ساختمان نیست، معماری ظاهر سازه را شامل می‌شود و باید به آن توجه کنیم.

رئیس انجمن مهندسی سازه ایران با اشاره به این‌که سازه‌ها باید توسط معماران طراحی و توسط مهندسان سازه ساخته شود، یادآور شد: از ۳۴۸ چکیده مقاله دریافتی ۲۸۸ چکیده مقاله تایید و ۱۳۸ مقاله برای چاپ انتخاب شد که از این میزان ۷۹ مقاله به صورت شفاهی و ۵۸ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همایش ملی مهندسی سازه ایران سازندگان سازه های برتر نیز معرفی می شوند، افزود: حدود ۱۲ سازه به عنوان سازه های برتر بر اساس معیارهایی از جمله نوآوری و خلاقیت در طراحی، ایمنی، استفاده از مصالح نوین، مقاومت در برابر زلزله، استفاده از فناوری های صنعتی سازی، مدیریت زمان و هزینه، مدیریت کیفیت و منابع مدیریت ریسک و منظر طراحی بر اساس معماری ایرانی - اسلامی و سایر شاخص های دیگر معرفی می‌شوند.

رئیس انجمن مهندسی سازه ایران در پایان ضمن معرفی این انجمن گفت: انجمن مهندسی سازه ایران با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۹۰ تاسیس شد که حدود ۱۰۶۰ نفر عضو و ۵ نفر عضو هیئت مدیره دارد. انجمن مهندسی سازه ایران به عنوان یک تشکل رسمی با حکم وزارت علوم عضو می گیرد.

هوائی تبادل نظر در پنل های تخصصی این همایش در حوزه دستاوردهای مهندسی سازه را از دیگر اهداف این همایش اعلام کرد و گفت: درباره تکنولوژی و فناوری های جدید در ساخت تونل ها، ساختمان، مسکن، برج ها و سایر ساخت و سازهای متداول در این همایش از جهت توانایی ها و فناوری ساخت و هم از جهت مباحثعلمی و نحوه طراحی تبادل نظر می شود.

در این همایش دانشگاهیان، مهندسان کشور، دستگاه های اجرایی مانند وزارت راه وشهرسازی، شهرداری ها، استانداری‌ها، نمایندگان نظام مهندسی ساختمان، نظام کاردانی ساختمان و سایر دست‌اندرکاران حوزه ساخت و ساز شرکت کردند.

همایش ملی مهندسی سازه ایران توسط انجمن مهندسی سازه ایران طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه در محل هتل المپیک برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز