خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک استان تهران

حق المشاوره افراد مجرد و متاهل یکسان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۵۱۶

رییس اتحادیه املاک استان تهران گفت: مشاوران املاک یا مالکان حق دریافت حق المشاوره یا اجاره بیشتر از افراد مجرد به صرف تک نفره بودن این خانوارها را ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از از روابط عمومی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران؛ حسام عقبائی گفت: براساس اطلاعات منتشره وزارت راه و شهرسازی که تعداد خانوارهای تک نفره رو به افزایش است دلیلی بر کم توجهی یا سوءرفتار در بازار مسکن نسبت به تقاضای سکونت این دسته از خانوارها نباید ایجاد شود بلکه موجران و مشاوران املاک، با آگاهی از شرایط ویژه این گروه، نیازشان را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه تامین مسکن این اقشار حق قانونی این افراد است اظهار کرد: براساس قوانین کشور به ویژه قانون اساسی داشتن سرپناه ایمن و مناسب حق هر خانوار ایرانی است، تامین مسکن برای آحاد جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، مجرد، متاهل، مطلقه و دیگر موارد جزو حقوق مدنی و اجتماعی تک تک شهروندان کشور است و کسی حق سلب این حق را ندارد.

عقبایی با اشاره به نقش مشاوران املاک در برخورد مناسب با این اقشار، توضیح داد: در حوزه معاملات به ویژه در بازار اجاره مسکن، با توجه به حساسیت برخی مالکان برای اجاره مسکن به خانوارهای تک نفره وجود دارد، بنگاه های مسکن لازم است ضمن پیگیری و شناسایی هویت دقیق این گروه از موجران، نگرانی مالکان ناشی از برخی حساسیت های موجود را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانونی برای سلب تامین مسکن از خانوارهای تک نفره یا مجرد وجود ندارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی مشاوران املاک باید ضمن شناسایی دقیق این متقاضیان، آنها را نسبت به حساسیت های موجود آگاه کرده و زمینه را برای یک معامله بدون مشکل فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز