خبرگزاری کار ایران

وزیر راه خواستار ایجاد توقف گاه های ایمن در جاده ها شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۲۰

وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح گلوگاه ها و ایجاد توقفگاه های ایمن در جاده های کشور قبل از آغاز سفرهای نوروزی شد.

وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح گلوگاه ها و ایجاد توقفگاه های ایمن در جاده های کشور قبل از آغاز سفرهای نوروزی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست هماهنگی سفرهای نوروزی افزود: برنامه ریزی مدیریت سفرهای نوروزی موضوع بسیار مهمی است چرا که در هر نوروز حجم عظیمی از سفرها شکل می گیرد و تنها در سال گذشته ۳۲ میلیون نفر با استفاده از همه شقوق حمل و نقل به مسافرت رفتند که رقم بسیار بزرگی است و همه ما باید برای حفظ آرامش و ایمنی مسافران تلاش کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انجام این کار نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد، افزود: پیش از این نیز بارها بر لزوم توزیع سفرها در سراسر کشور تأکید شده بود؛ به گونه ای که اجازه داده نشود که در یک منطقه تمرکز مسافر را شاهد باشیم و منطقه ای دیگر خالی از مسافر باشد.

وی با بیان اینکه باید از همین الان تبلیغ برای متعادل تر کردن توزیع مسافرت ها را با کمک سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز کنیم، ادامه داد: این کار به کاهش تمرکز سفرها به مشهد و شمال کشور کمک کرده و شاهد انجام سفرهای بیشتر به غرب، شرق و جنوب کشور خواهیم بود.

آخوندی اظهار داشت: در ایام نوروز گذشته ۲۶ میلیون نفر از محورهای استان اصفهان عبور کردند و ۵ میلیون نفر نیز در شهر اصفهان اقامت داشتند.

وی با تأکید بر انجام تبلیغات رسانه ای برای انتخاب سیستم حمل و نقل عمومی از سوی مردم در سفرهای بین شهری، خاطرنشان کرد: اگرچه مردم در نوروز بیشتر به سفر با خودروی شخصی تمایل دارند اما یکی از وظایف مدیران ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی تبلیغ سفر کردن با خودروی عمومی با همکاری صداوسیماست.

وزیر راه و شهرسازی بحثحمل و نقل ترکیبی را نیز مهم دانست و افزود: انتقال سفرهای نوروزی از جاده به ریل در وهله نخست و سپس هوایی در وهله دوم و نهایتا دریایی در استان های جنوبی، حتما در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تورهای مسافرت نوروزی در حال حاضر تک بعدی و عمدتا اتوبوسی است، افزود: باید با سازمان دهندگان تورهای بزرگ گفت و گو شود تا حمل و نقل ترکیبی در این تورها افزایش یابد که هم به لذت بخش تر شدن سفر می انجامد و هم از پیک مسافرت با خودروی شخصی می کاهد.

آخوندی با بیان اینکه تا دو ماه باقی مانده به آغاز سفرهای نوروزی، گلوگاه های جاده ای شناسایی و اصلاح شود، گفت: هر مقدار از این مشکلات جاده ای کم شود، باز هم در کاهش تلفات جاده ای اثرگذار است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد توقفگاه های موقت ایمن در جاه ها برای مسافران نوروزی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را به تأسیس این گونه توقفگاه ها با کمک هلال احمر و استانداری ها ملزم کرد. ضمن آنکه به مسئولان شوراهای حمل و نقل استان ها گوشزد کرد که ادارات کل راه و شهرسازی استان ها می توانند با همکاری شهرداری ها کمپ های استراحت در داخل شهرها ایجاد کرده و از تجربه های خوب ادارات کل راه و شهرسازی استان های خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، خوزستان، فارس و اصفهان برای ساخت کمپ های موقتی استراحت مسافران و سرویس های بهداشتی موقت در شهرهای مشهد، بندرعباس، اهواز، شیراز و اصفهان بهره ببرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطلاع رسانی این اقدامات نیز بسیار مهم است، گفت: اینکه به مبحثتبلیغات اشاره می کنم، نشان دهنده اهمیت آن است زیرا این مسئله در موضوع فروش بلیت ناوگان های حمل و نقل مختلف در ایام نوروز بیشتر نمایان می شود و رسانه ها مدام به مسئله نارضایتی مردم از ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار می پردازند که البته معلوم هم نیست چقدر از این اخبار واقعی است.

وی با اشاره به بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از ناوگان اتوبوسی سازمان ها و ادارات دولتی در سیستم ناوگان جاده ای در ایام نوروز که اسفند ۹۲ به همه سازمان ها ابلاغ شد، گفت: امسال نیز این موضوع را بخشنامه می کنم و نباید از اتوبوس های ادارات و سازمان ها در ناوگان حمل و نقل جاده ای استفاده شود و تنها اتوبوس هایی که برای سفرهای برون شهری در ایام عادی استفاده می شوند، در سفرهای نوروزی باید به کار گرفته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز