خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

حل معضل ترافیکی تهران - کرج با توسعه و ایجاد خطوط ریلی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۶۰

هدایت بخشی از مسافرت ها بین دو استان پرجمعیت تهران و البرز به سمت استفاده از خدمات ریلی در کاهش بار ترافیکی بین این دو استان موثر است / اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال، برای توسعه و ایجاد خطوط ریلی، بین تهران و کرج

وزیر راه و شهرسازی از توسعه خطوط ریلی بین تهران - البرز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباس آخوندی، در نشستی با حضور استاندار البرز با اعلام این خبر افزود: با توجه به فعال بودن خط متروی تهران– کرج، برای کاهش بار ترافیک در این مسیر، چهار خطه شدن خطوط ریلی بین این دو استان در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر این اساس قرار است تا آخر امسال دو خط ریلی بین تهران – کرج راه اندازی شود، ضمن آنکه احداثدو خط دیگر تا پایان سال ۹۴ بین این دو کلانشهر پیش بینی شده است.

آخوندی در ادامه گفت: به تازگی قرارداد احداثاین خطوط با سازمان قطار شهری تهران و حومه منعقد شده و مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش ترافیک بین تهران و البرز تنها با احداثبزرگراه و جاده برطرف نمی شود، اظهار داشت: براین اساس دولت تدبیر و امید در کنار توسعه راه ها، افزایش خدمات ریلی را در اولویت کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت بزرگراه و جاده هزینه بر و زمانبر است، بنابراین توسعه خطوط ریلی می تواند در کمترین زمان و با هزینه پایین انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هدایت بخشی از مسافرت ها بین دو استان پرجمعیت تهران و البرز به سمت استفاده از خدمات ریلی در کاهش بار ترافیکی بین این دو استان موثر است.

وی با اشاره به قرار داشتن بخشی از خط راه آهن تهران – تبریز در استان البرز، تاکید کرد: استفاده مردم تهران و البرز از خدمات قطارهای این مسیر، اقدام موثری برای خدمات دهی بهتر به مردم منطقه است.

آخوندی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو از جاده های استان البرز تردد می کنند، گفت: با توسعه خدمات ریلی می توان مردم را به استفاده از قطار به جای خودرو شخصی تشویق کرد.

وی اظهار داشت: سالانه باید بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تردد خودرویی در جاده های استان البرز کاهش داد تا شاهد روان سازی ترافیک و سالم سازی هوا در این منطقه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد ریال به همین منظور در اختیار این استان قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز