خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ظرفیت فرودگام امام(ره) به ۲۵ میلیون مسافر افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۳۹

زیرساخت های لازم برای افزایش پروازهای هوایی در فرودگاه امام فراهم نیست و با توسعه فاز دوم این فرودگاه، ظرفیت فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) به ۲۵ میلیون مسافر افزایش می یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: زیرساخت های لازم برای افزایش پروازهای هوایی در فرودگاه امام فراهم نیست و با توسعه فاز دوم این فرودگاه، ظرفیت فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) به ۲۵ میلیون مسافر افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیون مسافر به این فرودگاه رفت و آمد داشته اند گفت: این منطقه به علت رفت و آمدهای مستمر و کارخانه های موجود در آن یکی از آلوده ترین مناطق تهران است و استفاده از مترو برای کمک به محیط زیست منطقه حیاتی است و موجب رفاه حال مسافران نیز خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد پرترافیک ترین فرودگاه کشوراست، اظهارامیدواری کرد: در کوتاهترین مدت مترو فرودگاه مهرآباد به بهره برداری برسد و دسترسی لازم برای مسافران به داخل ترمینال انجام شود.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: متروی فرودگاه مهرآباد دارای دو ایستگاه است که این ایستگاه ها در تقاطع ورودی فرودگاه مقابل ترمینال های یک و در مقابل ترمینال ۴ و ۶ راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در مورد جابه جایی فرودگاه مهرآباد طرح خاصی مطرح نشده ولی انتقال بخشی از ترافیک این فرودگاه به فرودگاههای مجاور در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی شش میلیون مسافر را دارد، گفت: در بحثانتقال باید به ظرفیت های فرودگاه امام توجه شود.

جهانگیریان افزود: امسال پروازهای حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخی ساعات با مشکل تراکم در ترمینال مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه انتقال پروازهای داخلی برای برخی پروازها مقرون به صرفه نیست، افزود: برای پروازهای کوتاه مدت داخلی استفاده از فرودگاه امام خمینی(ره) اصلا مقرون به صرفه نیست چرا که یک شهروند تهرانی برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی باید ۳۵ کیلومتر حتی از برخی نقاط تهران ۵۰کیلومتر حرکت کند تا پروازی زیر یک ساعت داشته باشد که در هیچ جای دنیا این عمل انجام نمی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کارکرد فرودگاه مهرآباد برای پوشش پروازهای داخلی باقی می ماند، گفت: ممکن است برخی پروازهای طولانی که بیش از دو ساعت پرواز دارند به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود.

وی با بیان اینکه انجام پروازهای بامدادی بسیار کم است افزود: پروازهای نیمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهای دارای تاخیر و اضطراری و بسیار اندک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز