خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه اعلام کرد؛

نرخ جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۷۱

در حال حاضر جاده های کشور با ۴۰۰ دستگاه ثبت تخلف کنترل می شود که ۲۰۰ دستگاه متعلق به پلیس راه و ۲۰۰ دستگاه متعلق به سازمان راهداری است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر افزایش نرخ جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت: در حال حاضر نرخ جرایم ارزش بازدارندگی خود را از دست داده اند و از طریق کمیسیون اجتماعی به دنبال افزایش نرخ جرایم هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود کشاورزیان گفت: از افزایش دوربین های کنترل سرعت در سطح جاده های کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت ۴هزار کیلومتر جاده های کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی ادامه داد: بخشی از دوربینهای جدید از اویل تابستان امسال فعال شده است و برگه جریمه صادر می کند.
وی با اشاره به کاهش میزان تصادفات از سال ۸۴ تا به امسال اظهار کرد: خوشبختانه با کاهش قابل توجه میزان تلفات جاده ای سال گذشته تلفات تصادفات جاده ای به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه کشور کاهش میزان تصادفات سالانه ۱۰ ردصد تعیین شده بود گفت: متاسفانه توفیق رسیدن به کاهش سالانه ۱۰ درصد را نداشتیم اما توانستیم سالانه ۵.۶ درصد از میزان تصادفات را بکاهیم که امیدوارم با ورود سامانه های هوشمند به این برنامه دولت برسیم.
کشاورزیان با بیان اینکه تعداد دوربین های تعدد شمار در حال حاضر چیزی حدود ۱۳۰۰ دستگاه است گفت: در حال حاضر جاده های کشور با ۴۰۰ دستگاه ثبت تخلف کنترل می شود که ۲۰۰ دستگاه متعلق به پلیس راه و ۲۰۰ دستگاه متعلق به سازمان راهداری است.
وی همچنین با اشاره به وجود ۶۳۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح جاده ها ی کشور گفت: علاوه بر این تعداد دوربین ها ۱۹۰ دستگاه پیام متغیر که در سطح جاده های کشورما ن وجود دارد که می توان گفت نحوه رانندگی و انتخاب مسیر کمک می کند.
معاون وزیر راه وشهر سازی ادامه داد: همچنین ۱۷ دستگاه توزیع در حین حرکت در سطح جاده های کشورمان وجود دارد و برنامه توسعه و افزایش این تعداد دستگاهها را داریم که از طریق این دستگاه می توانیم کامیونها یی که بار اضافه دارند را شناسایی کنیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از افزایش دوربین ها از ۴۰۰دستگاه به ۱۸۰۰دستگاه خبر داد و گفت: بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای خرید و نگهداری از این تعداد دوربین مشخص کرده ایم که امیدواریم با ترک تشریفات در شورای اقتصاد به تصویب برسد.
معاون وزیر راه وشهر سازی از احتمال افزایش جرائم تخلفات رانندگی خبر داد وگفت: متاسفانه در حال حاضر نرخ جرائمی که از سال ۸۹ تصویب شده است دیگر ارزش بازدارندگی برای رانند گان ندارد.
کشاورزیان ادامه داد: معتقدم نرخ جرائم باید قدرت بازدارندگی داشته باشند و اگر مقایسه ای هم با کشورهای دیگر بکنیم ایران کمترین نرخ جرائم را دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: موضوع افزایش نرخ جرائم را در کمیسیون اجتماعی مطرح کرده ایم و امیدواریم پس از سه سال نرخ جرائم رانندگی افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز