خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر حمل و نقل بار و مسافر سازمان راهداری در گفتگو با ایلنا:

یک سوم اتوبوسهای بین شهری فرسوده هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۳۰

متاسفانه تعداد اتوبوسهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل بین شهری رو به افزایش است و اکنون حتی اتوبوسی با عمر ۲۴ سال هم داریم.

تاکنون قوانین متعددی برای نوسازی ناوگان بین شهری و اتوبوسها تصویب شده اما تا زمانسکه بودجه آنها فراهم نباشد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نیما شهرزاد، معاون دفتر حمل و نقل بار و مسافر سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: متاسفانه تعداد اتوبوسهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل بین شهری رو به افزایش است و اکنون حتی اتوبوسی با عمر ۲۴ سال هم داریم.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس با عمر میانگین ۱۲.۷ سال در جاده‌های کشور فعال هستند ادامه داد: به این ترتیب ۷۰۰۰ دستگاه فرسوده هستندک ه یک سوم اتوبوسهای بین شهری هستند.

وی در مورد راهکارهای نوسازی اتوبوسهای بین شهری، گفت: ما پیشنهاد دادیم که در بند ق تبصره ۲ قانون بودجه امسال امکانات لازم برای نوسازی را فراهم کنیم اما نتیجه آن در مجلس مشخص می شود.

شهرزاد از جلسات مشترک سازمان راهداری و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت خبر داد و گفت: در این زمینه طرح هایی هم ارائه شده و امیدواریم به نتیجه درستی دست پیدا کنیم.

وی افزود: باید برای مسئولان مشخص باشد که یک ناوگان فرسوده چه خطراتی می تواند داشته باشد و برای ایمنی آن تلاش کنند چون آمار مسافرت شهری با سواری در حال افزایش است و این اصلا خوب نیست.

وی گفت: سازمان راهداری با وزارت راه هم برنامه هایی دارد اما مشکل اصلی کمبود بودجه است که امیدوارم سال بعد این مشکلات کمتر باشد.

شهرزاد با بیان اینکه اتوبوسهای بین شهری علاوه بر ناایمن بودن سبب افزایش مصرف سوخت می شوند ادامه داد: قوانین زیادی برای نوسازی اتوبوسهای بین شهری وجود دارد اما مشکل کمبود بودجه است که باید به این بخش تزریق شود.

وی گفت: مسئولان باید همزمان با وارد کردن اتوبوسهای جدید به حمل و نقل بین شهری چاره ای هم برای اتوبوسهای قدیمی و فرسوده داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز