خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

در خصوص بستن شبکه‌های اجتماعی تصمیمی اتخاذ نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۹۴

دانشگاه‌ها و بخش خصوصی باید تولید محتوا را در اولویت قرار دهند تا مردم از شبکه‌ها ومحتواهای داخلی استفاده کنند و تولید اطلاعات در داخل کشور متمرکز باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اظهارات دادستان تهران در خصوص بستن شبکه‌های اجتماعی گفت: در این زمینه بحثی در کارگروه تعیین مصادیق صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در حاشیه امضا تفاهم همکاری مشترک میان وزارتخانه‌های ارتباطات وفناوری اطلاعات و آموزش و پرورش اظهار کرد: دانشگاه‌ها و بخش خصوصی باید تولید محتوا را در اولویت قرار دهند تا مردم از شبکه‌ها ومحتواهای داخلی استفاده کنند و تولید اطلاعات در داخل کشور متمرکز باشد.

وی افزود: هرچند معتقدم شبکه‌های خارجی که در ایران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد به نوعی از اطلاعات این دیتا‌ها استفاده می‌کنند و از آن‌ها در خارج از کشور بهره گیری می‌شود، تا زمانی که این محتوا ایجاد نشود بنا نداریم مردم را با مشکل مواجه و شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنیم.

وی در خصوص هوشمندسازی مدارس نیز گفت: امروز با راه اندازی مرکز داده‌های آموزش و پرورش گام خوبی در جهت هوشمندسازی مدارس کشور برداشته شد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت شبکه مدارس کشور را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش سرعت اینترنت مدارس نیز افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته هر آنچه برنامه ریزی مورد نیاز آموزش و پرورش لازم باشد از جمله افزایش سرعت اینترنت انجام خواهد شد.

واعظی در خصوص توسعه این شبکه نیز اظهار داشت: بنا داریم تا پایان سال ۹۴ بیش از ۹۵ درصد مدارس کشور را به اینترنت متصل کنیم و ممکن است در آینده برخی از روستا‌ها نیز به اینترنت متصل شوند که برنامه ریزی صورت گرفته تا هیچ مدرسه‌ای نباشد که از این امکانات بهره‌مند نگردد.

وی در خصوص تعرفه بسته‌های اینترنتی نیز گفت: براساس آنچه که به اپراتور‌ها اعلام شده اپراتور‌ها نیز عمل خواهند کرد و نظارت‌های لازم در این خصوص همواره در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز