خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی؛

بیش از ۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۴۰

طی ۱۰ ماهه سال ۹۳، بیش از ۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: طی ۱۰ ماهه سال ۹۳، بیش از ۱۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران طی مدت مذکور بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۳۸ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی معادل ۹۵ درصد از طریق جاده و ۵۵۲ هزار تن معادل ۵ درصد از طریق راه آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده ای ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار تن را مواد نفتی و ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده اند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندرعباس با ۲ میلیون و ۸۵۱ هزار تن معادل ۲۶.۲ درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود. پس از آن مرزهای پرویزخان، باشماق و بازرگان در رده های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار تن معادل ۳۳ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، سرخس و لطف آباد در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۴۷۰ هزار دستگاه تعداد سفر کامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۲۹۳ هزار دستگاه معادل ۶۲ درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی به موازات تجهیز امکانات و زیرساخت ها، ایجاد تسهیلات گسترده در بخش های مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان های مرتبط در حرکتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته در بهره برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز