خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات بر ساماندهی فعالیت های سازمان فضایی ایران تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۳۵

فعالیت های سازمان فضایی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیازهای مخابراتی و سنجش از راه دور، لازم است تمام بخش هایی که نیازمند خدمات فضایی هستند را پشتیبانی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ساماندهی فعالیت های سازمان فضایی، گفت: این سازمان برای توفیق بیشتر باید به صورت یک سازمان چابک، نقش حاکمیتی داشته و به صورت چتر حمایتی بر فعالیت های فضایی کشور اعم از دانشگاهی، مراکز پژوهشی و شرکت های خصوصی عمل کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمود واعظی در جلسه ای با حضور مسئولان سازمان فضایی، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر و در مدار قرار گرفتن آن را تبریک گفت و افزود: فعالیت های سازمان فضایی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاوه بر رفع نیازهای مخابراتی و سنجش از راه دور، لازم است تمام بخش هایی که نیازمند خدمات فضایی هستند را پشتیبانی کند.

وی با اشاره به چشم انداز ۲۰ ساله کشور مبنی بر کسب جایگاه نخست اقتصاد و علم و فناوری در منطقه، افزود: لازمه ادامه مسیر، بها دادن به فناوریهای زیربنایی و اساسی همچون نانو، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی و علوم فضا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اصل همکاری و هماهنگی در جمهوری اسلامی، گفت: ساماندهی فعالیت های فضایی، براساس تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری و حمایت ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت و با قوت و جدیت برای تحقق اهداف تعیین شده تلاش خواهیم کرد.

واعظی با تاکید بر اهمیت همکاری های بین المللی در عرصه فضایی، اظهار داشت: همکاری بین المللی از الزامات فعالیت های فضایی است و از این رو، برنامه ریزی جهت حضور در سازمان های منطقه ای و بین المللی ماهواره ای و فضایی امری ضروری است که پیگیری می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت بحثفعالیت های فضایی و تخصیص بودجه مناسب به آن، خواستار همکاری تمام بخش ها برای تهیه برنامه مناسب در این زمینه و به ویژه برنامه ششم توسعه فضایی کشور شد و افزود: فعالیت های فضایی کشور در برنامه ششم به گونه ای تدوین خواهد شد که متناسب با امکانات موجود، اقتدار کشور را تامین کند.

وزیر ارتباطات با تاکید مجدد بر اینکه اداره یک مجموعه به تنهایی ممکن نیست، گفت: با همکاری و مشورت کل مجموعه باید برای برنامه ها و سیاست ها برنامه ریزی کرد و در این راستا سازمان فضایی باید از کلیه امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی موجود کشور استفاده کرده و از دوباره کاری در این حوزه ها پرهیز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز