خبرگزاری کار ایران

رئیس راه آهن قزاقستان؛

افزایش ۸ درصدی ترانزیت کالا بین ایران و و قزاقستان

کد خبر : ۲۵۱۹۷۵

از این ۵ میلیون تن ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن صادرات از قزاقستان بوده و حجم مبادلات باری از قزاقستان و ترکمنستان ۵/۲ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته اش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رییس راه آهن قزاقستان با بیان اینکه افتتاح خط راه آهن جدید ایران، ترکمنستان، قزاقستان از پروژه های مهم زیربنایی سه کشور است گفت: حجم مبادلات باری سه کشور در سال گذشته به ۵ میلیون تن رسید که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن یا ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ افزایش مبادلات داشتیم.

به گزارش خبرنگارایلنا مامین ادامه داد: از این ۵ میلیون تن ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن صادرات از قزاقستان بوده و حجم مبادلات باری از قزاقستان و ترکمنستان ۵/۲ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته اش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان ترانزیت باری بین ایران و قزاقستان هم ۸ دهم درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

وی بابیان اینکه معتقدم افزایش حمل ونقل از سیاستهای انعطاف پذیر راه آهنی سه کشور بود که باید برای توسعه حمل و نقل ریلی تعرفه ها هم انعطاف پذیر شوند.

مامین با بیان اینکه در خط جدید در بخش ایران نیاز به مدیریت زیرساختی وجود دارد ایران باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات فنی خط جدید اقدام کند.

رییس راه آهن قزاقستان ادامه داد: مسیر جدید نقش خود را به زودی در میزان حمل ونقل بین سه کشور نشان میدهد و باید سیاست های واحدی بین راه آهن سه کشور اتخاذ شود تا محدودیت های فنی رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته حجم کانتینری چین و اروپا را توانستیم تا ۷ برابر افزایش دهیم گفت: در دو سال گذشته ۴۲ هزار کانتینر بار بین اروپا و چین رد و بدل کردیم که امسال آمادگی داریم این ۷ برابر را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

مامین با بیان اینکه درآمدهای ترانزیت و حمل ونقل ریلی تا ۳۵ درصد افزایش داده ایم گفت: در منطقه مرزی چین و قزاقستان بندر خشک ایجاد کرده ایم تا میزان حمل ونقل را افزایش دهیم. همچنین در ادامه این مراسم آننامردوف وزیر راه آهن ترکمنستان با بیان اینکه سه کشور با راه اندازی خط جدید ترکمنستان، قزاقستان و ایران توانستند هزار کیلومتر راه آهن احداثکنند گفت: ترکمنستان با با بهره برداری خط جدید تا امروز توانسته ۷۰ هزار تن کالا حمل کند.

وی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده در خط جدید باید هر چه سریعتر رفع کند گفت: ترکمنستان خط جدید را در سال ۲۰۱۳ افتتاح کرده وهم اکنون مشکلی در ترکمنستان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بین دو کشور ترکمنستان و قزاقستان تفاهم کامل برای این خط جدید وجوددارد گفت: امیدوارم این تفاهم با ایران هم بوجود بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز