خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

رویکرد دولت در سال آینده توجه به بهسازی بافت‌های فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۸۹

در حال حاضر مجموعه مسکن مهر شهرک مهرگان نقش خوابگاهی دارد و کار و اشتغال دور از مجموعه شهرک مهرگان است. مجموعه شهری زمانی قابل زندگی است که مشاغل در درون آن تعریف شده باشند.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسکن مهر شهرک مهرگان محمدیه استان قزوین از ساکنان این منطقه برای زندگی در شرایط سخت مسکن مهرگان عذرخواهی کرد و گفت: ابتدا باید زیرساخت‌های این مجموعه تعریف و به افتتاح می‌رسید و بعد مجموعه سایت مسکن مهر مهرگان ساخته می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهرک مهرگان با بیان اینکه در پروژه مسکن مهر دولت هم در عمل انجام شده قرار گرفته است گفت: در حال حاضر مجموعه مسکن مهر شهرک مهرگان نقش خوابگاهی دارد و کار و اشتغال دور از مجموعه شهرک مهرگان است. مجموعه شهری زمانی قابل زندگی است که مشاغل در درون آن تعریف شده باشند.

وی با اشاره به جایگاه استان قزوین گفت: قزوین جایگاه امنیتی برای پشتیبانی امنیت پایتخت عمل می‌کند و باید به سیستم حمل و نقل این استان توجه ویژه‌ای شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مساله خدمات زیربنایی و روبنایی این شهرک مساله‌ای نیست که به سادگی از آن گذشت گفت: رشد جمعیت و مجموعه مسکن مهر محمدیه قزوین بسیار بالاست. در حالی که محمدیه قزوین ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد جمعیت شهرک مهرگان به زودی به ۱۴۰ هزار نفر می‌رسد یعنی چیزی حدود ۳ برابر شهر مادر.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از خدمات مختلف از جمله امنیت، آموزشی، رفاهی و خدمات زیرساختی مانند برق آب گاز و فاضلاب از حقوق اولیه ساکنان این مجموعه است و تمام توجهات ما به بحث‌های زیربنایی متوجه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که ساکنان این مجموعه دارند گفت: مطمئنا همه پیمانکاران این مجموعه در یک سطح مالی قرار ندارند بنابراین کارگروهی باید تشکیل شود که در این کارگروه به تمام مشکلات پیمانکاران رسیدگی کنیم.

آخوندی با بیان اینکه اغلب ساکنان شهرک مهرگان مشکل عدم نصب آسانسور را دارند گفت: ساکنان باید بدانند که این مجموعه‌ها پروژه‌های دولتی نیست که انتظار حمایت مالی از دولت را داشته باشند اما نباید مشکلات به یکدیگر حواله شود و باید با کمک هم مشکلات ساکنان مسکن مهر را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: در این جمعیت ۱۴۰ هزار نفره ۱۸ مدرسه ساخته می‌شود که ساخت ۹ مدرسه به اتمام رسیده و ۹ مدرسه دیگر در حال ساخت است که تا مهر ماه سال آینده به تدریج ساخته خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد غیرطبیعی جمعیت شهرک مهرگان گفت: طبق گزارشات کلانتری مهرگان این شهرک در حالی که سال گذشته جمعیت آن ۱۴ هزار نفر امسال جمعیت به ۴۲ هزار نفر رسیده است که این رشد جمعیت طبیعی نیست.

وی با اشاره به ساخت ۲۲ هزار هکتاری فضای سبز در این مجموعه گفت: قطعا ساخت چنین فضای سبزی برای این میزان جمعیت ضروری و یک الزام است.

آخوندی اظهار کرد: در حال حاضر ما با این واقعیت مواجه هستیم که شهرک مهرگان فعلا نقش خوابگاهی دارد و مردم برای کار باید از این مجموعه خارج شوند البته مجموعه‌ای می‌تواند توانمند باشد که درون خودش اشتغال ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اتصال شهر محمدیه و شهرک مهرگان گفت: نقش حمل و نقل عمومی در اتصال این دو مجموعه به هم بسیار مهم است و این دو شهر باید توسط یک آزادراه به هم متصل شوند و مانند یک مجموعه شهری عمل کنند.

وی ادامه داد: در سفر پیشین خود به این استان دستور دو خطه کردن راه آهن قزوین به تهران را دادیم که امروز شاهد ساخت و ساز در این پروژه هستیم.

اخوندی با بیان اینکه به پیمانکار این پروژه دستور داده‌ایم در تمام مجموعه‌های شهری بین این دو مجموعه ایستگاه راه آهن احداثکند گفت: باید بین این دو مجموعه شهری محمدیه و شهرک مهرگان امکان حمل و نقل عمومی وجود داشته باشد.

آخوندی از احداثایستگاه راه‌آهن شهری در شهر محمدیه استان قزوین خبر داد و گفت: به زودی قطار بین شهری از شهر محمدیه عبور می‌کند و این شهر به قزوین متصل می‌شود.

آخوندی ادامه داد: همچنین سیستم اتوبوسی بین شهری بین مهرگان و محمدیه راة اندازی می‌کنیم تا دسترسی مردم به حمل و نقل ریلی هم فراهم شود.

وی ادامه داد: جمعیت ۱۴۰ هزار نفری این شهرک قطعا به یک پایانه شهری نیاز دارد.

وی با عذرخواهی از ساکنان شهرک مهرگان گفت: از اینکه هنوز خدمات این شهر کامل نیست و در شرایط سختی زندگی می‌کنیم عذرخواهی می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این مدت کوتاهی که در این حوزه فعالیت می‌کنیم به طور شبانه روز پیگیر مشکلات ساکنان مسکن مهر هستیم.

آخوندی با بیان اینکه از ابتدای پروژه مسکن مهر تا پایان سال جاری یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر افتتاح می‌شود گفت: هر هفته به طور متوسط ۸ تا ۱۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر فروش اقساطی می‌شوند.

آخوندی ادامه داد: با وجود اینکه ساخت مدارس و مساجد جزو وظایف وزارت راه وشهرسازی نیست اما تاکنون ساخت ۲۸۰ مدرسه همچنین ۳۰۰ باب مسجد در تمام پروژه‌های مسکن مهر را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شعار اصلی دولت بهسازی بافت فرسوده است گفت: وام ساخت ۳۰۰ واحد بافت فرسوده به بانک مرکزی معرفی شده است و رویکرد دولت در سال آینده توجه به بهسازی بافت‌های فرسوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز