خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ایتالیایی‌ها به بندر شهید رجایی می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۱۲

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی با بهره برداری از فاز ۳، به ۸ میلیون TEU در سال افزایش می یابد.

با بهره برداری از مرحله دوم توسعه بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری به ۶ میلیون کانتینر TEU در سال افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران(مانا)، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این دیدار با بیان اهمیت بندر شهید رجایی در سطح بنادر ایران و منطقه اظهار داشت: بیش از ۵۳ درصد تجارت بین المللی کشور از طریق این بندر انجام می شود.

ابراهیم ایدنی افزود: بندر شهید رجایی بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که حدود ۸۵ درصد کل عملیات تخلیه و بارگیری اینگونه کالاها در کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به طرح های توسعه این بندر برای افزایش ظرفیت کانتینری، گفت: مرحله نخست توسعه سال های گذشته به پایان رسید و در مرحله دوم نیز، احداثیال های شرقی و غربی و بخش های دریایی آن به پایان رسیده و تأمین اعتبار به منظور فاینانس مورد نیاز خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری در دست انجام است.

ایدنی اضافه کرد: با بهره برداری از مرحله دوم توسعه بندر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری به ۶ میلیون کانتینر TEU در سال افزایش می یابد.

وی از آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ توسعه بندر در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با اجرای کامل این فاز، ۱۳۰۰ متر اسکله به زیرساخت های بندر افزوده خواهد شد و همچنین ضمن لایروبی حوضچه سوم به عمق ۱۶ متر، میزان ۱۰۰ هکتار اراضی جدید نیز به مناطق عملیاتی بندر اضافه می شود.
ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی با بهره برداری از فاز ۳، به ۸ میلیون TEU در سال افزایش می یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اراضی بندر شهید رجایی را ۲۴۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۲۴۰۰ هکتار اراضی دیگر هم در حال حصارکشی است تا به اراضی پشتیبانی بندر اضافه شود. این اراضی قرار است به عنوان یک مرکز لجستیکی با مشارکت سرمایه گذاران فعالیت کند و حتی بخش هایی از آن با کاربری صنعتی پیش بینی شده است که کارخانه ها جهت راه اندازی خط تولید در آن مستقر خواهد شد.

وی از انعقاد ۴۰۰ میلیون دلار قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیون دلار پیشنهاد قرارداد سرمایه گذاری جدید در دست بررسی است که پس از گذراندن مراحل رایزنی و توافق، به مرحله عقد قرارداد خواهد رسید.

ایدنی برای پذیرش سرمایه گذاران ایتالیایی برای حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل بنادر و دریانردی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سفرهای بعدی، کشتی های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر به این بندر بیایند.

در ابتدای این نشست " محمدعلی اصل سعیدی پور " به بیان گزارشی درباره آخرین وضع عملیاتی بندر شهید رجایی و نحوه خدمات دهی به خطوط کشتیرانی پرداخت.

مدیران خط کشتیرانی بین المللی مسینا نیز در اظهاراتی ضمن تقدیر از مسئولان سازمان بنادر و همچنین بندر شهید رجایی برای خدمات دهی مناسب به خطوط کشتیرانی، انتظارات و دیدگاه های خود را با مدیر بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در میان گذاشتند.

مسینا از خطوط معتبر کانتینری بین المللی در جهان و متعلق به ایتالیاست و سال های اخیر که تحریم های یکجانبه غرب علیه جمهوری اسلامی اعمال شد، این خط کشتیرانی تردد کشتی های خود را به بندر شهید رجایی - بزرگترین بندر کانتینری ایران - متوقف نکرد.

کشتی جولی تیتانیو(JOLLY TITANIO) از جمله پیشرفته ترین کشتی های کانتینری و رو - رو جهان متعلق به ناوگان کشتیرانی مسینا اواسط بهمن در نخستین سفر خود در اسکله شماره ۲۷ ترمینال دوم بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این کشتی که سال ۲۰۱۴ ساخته شده است، ۲۸۰متر طول و ۱۵ متر آبخور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز