خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

بازار IT به نوسان افتاد / تکلیف بازار تا دو روز دیگر مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۶

در ابتدای هفته گذشته قیمت در بازار IT طبق روند نزولی ارز، روند کاهشی داشت، به طوری که شرکت‌ها در روز دوشنبه هفته گذشته طبق یک برنامه‌ریزی قبلی تمام قیمت‌های خود را پایین آوردند. ولی بعد از سخنان رئیس کل بانک مرکزی و افزایش بهای ارز مجدداً قیمت‌ها از روز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد.

نوسانات اخیر ارز در هفته گذشته به شدت بازار فناوری اطلاعات را متلاطم کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار فناوری اطلاعات که یک بازار تکنولوژیکی و مدرن است، همگام با بازارهای جهانی پیش می‌رود ولی درایران به دلیل عدم تولید مناسب و تکیه بر واردات، بازار همسو با نوسانات ارز شکل می‌گیرد.
از سال گذشته تاکنون این بازار شاهد تغییر و تحولات زیادی بود که در سال جاری هم ادامه داشت. ولی بعد از تغییر دولت و امیدواری مردم به آینده و همچنین کاهش مقطعی ارز از یک سو و لغو برخی از محصولات IT بازار مجددا رونق گرفت و حتی قیمتها نیز کاهش پیدا کردند.
هفته گذشته فعالان این صنف با تغییرات ارزی شاهد به تلاطم افتادن مجدد بازار شدند ولی بای این حال معتقدند که خوشبختانه به مانند سال گذشته بازار دچار رکود نشده است و خرید و فروش همچنان با روند مناسبی در حال انجام است.

آرش فکوری کارشناس بازار فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اتفاقات هفته گذشته بازار سخت‌افزار و نرم‌افزار فناوری اطلاعات اظهار داشت: در ابتدای هفته گذشته قیمت در بازار IT طبق روند نزولی ارز، روند کاهشی داشت، به طوری که شرکت‌ها در روز دوشنبه هفته گذشته طبق یک برنامه‌ریزی قبلی تمام قیمت‌های خود را پایین آوردند.

وی ادامه داد: ولی بعد از سخنان رئیس کل بانک مرکزی و افزایش بهای ارز مجدداً قیمت‌ها از روز سه‌شنبه افزایش پیدا کرد.

وی افزود: اما مطمئناً تا دو روز دیگر با مشخص شدن تکلیف قیمت ارز، تکلیف بازار فناوری اطلاعات نیز مشخص می‌شود. ضمن اینکه با تحولات اخیر در بخش سیاست همه امیدوارند در آینده ضمن کاهش قیمت و فراوانی محصولات، کسب و کار نیز رونق بگیرد.

این کارشناس بازار اظهار داشت: در حال حاضر خرید و فروش لپ تاپ، گوشی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و… طبق گذشته انجام می‌شود و رکودی مشاهده نمی‌شود. ضمن اینکه خریدارها عادت گذشته خود را ترک کرده‌اند و خریدهای خود را به روز انجام داده و به نرخ دلار اهمیت زیادی نمی‌دهند.

فکوری افزود: خریدارها مانند سال گذشته منتظر آینده و کاهش قیمت نیستند بلکه طبق نیازهای خود خریدهای خود را انجام می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به قیمت‌های لپ تاپ، تبلت و گوشی افزود: هم‌اکنون قیمت ها بسیار عالی هستند و می‌توان گفت که قیمت‌ها به کف بسیار نزدیک هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز