خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری خبرداد:

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۱۰۳۵۴

در بخش نتایج مدیریت فناوری، تعداد نوآورهای ناشی از فعالیت های فناورانه، صادرات فناوری، میزان فروش اطلاعات و دانش فنی، ارزش دارایی ها و سرمایه فکری، تعداد محصول تجاری سازی شده و… ارزیابی خواهد شد.

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری همزمان با برپایی سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهزاد سلطانی مشاور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت: افزایش توانایی‌های ملی در خلق ثروت و ارتقای جایگاه بین‌المللی در اثر توسعه فناوری و نوآوری از اهداف کلان برپایی این جایزه است.

وی خاطر نشان ساخت: افزایش رقابت پذیری بنگاه‌ها و سازمان‌ها بر اساس توسعه فناوری و نوآوری از دستاوردهای کلان این جایزه خواهد بود.
سلطانی با اشاره به اینکه امروزه فناوری و نوآوری نقش چشمگیری در رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی ایفا کرده، کلید مزیت رقابتی در بازارهای جهانی و خلق ثروت ملی به شمار می رود و در سال های اخیر در سند چشم انداز و کلیه اسناد بالادستی و سیاست های کلی کشور نیز مورد توجه و تاکید روز افزون قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس، انجمن مدیریت فناوری ایران در راستای سیاست های کلان خود مبنی بر ارتقای نظام مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و اجرای این جایزه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: شرط حضور در فرآیند این جایزه برای کلیه شرکت های تولیدی و خدماتی، تجاری سازی حداقل یک محصول یا خدمت فناورانه است.

سلطانی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی که در جایزه شرکت می‌کنند، طی چند مرحله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان ساخت: در نهایت شرکت‌ها و سازمان‌های برتر توسط هیات داوران جایزه انتخاب می شوند.

رییس کمیته راهبردی جایزه ملی مدیریت فناوری افزود: ارزیابی شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف در دو بخش توانمندسازهای مدیریت فناوری و نتایج مدیریت فناوری صورت می پذیرد.

سلطانی یادآور شد: در بخش نتایج مدیریت فناوری، تعداد نوآورهای ناشی از فعالیت های فناورانه، صادرات فناوری، میزان فروش اطلاعات و دانش فنی، ارزش دارایی ها و سرمایه فکری، تعداد محصول تجاری سازی شده و… ارزیابی خواهد شد.

گفتنی است، مدل جایزه تلفیقی از مدل های تعالی سازمانی، مدل های پیمایشی نوآوری و مدل های مدیریت فناوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز