خبرگزاری کار ایران

با مدیریت جهانی، اطلاعات مکانی:

بلایای طبیعی را کاهش می دهیم

کد خبر : ۱۱۵۹۹۳

این اجلاس با حضور نمایندگان کشورهایی از آذربایجان، کره جنوبی، مالزی، فیجی، برونئی، چین، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مغولستان، به مدت ۲ روز و با میزبانی ایران برگزار می شود.

با مدیریت جهانی و اطلاعات مکانی، بلایای طبیعی را کاهش می دهیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود ایلخانی رئیس سازمان نقشه برداری کشور در دومین اجلاس عمومی مدیریت جهانی اطلاعات مکان محور سازمان ملل منطقه آسیا اقیانوسیه گفت: امروزه در عصر اطلاعات و فناوری اطلاعات به سر می‌بریم و بیش از ۷۰ درصد اطلاعاتی که با آن سر و کار داریم وابسته به مکان است.

وی افزود: آسیا منطقه‌ای بلاخیز است و همه ساله بلایای طبیعی، طوفان، سیل و سونامی خسارات مالی و جانی فراوانی به بار می آورد. لذا استفاده از اطلاعات مکانی، نقش مهمی در مدیریت بلایا دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری و تجربیات دیگر کشورها می‌تواند بحران‌ها را مدیریت کرده و از آسیب‌ها به جوامع جهانی بکاهد.

وی ابراز امیدواری کرد: کشور ما می‌تواند تجربیات خود را به مشارکت گذاشته و از تجربیات دیگر کشورها نیز بهره‌مند شود و این اجلاس بتواند دستاوردهای خوبی را به همگان ارائه کند.
یادآور می شود، این اجلاس با حضور نمایندگان کشورهایی از آذربایجان، کره جنوبی، مالزی، فیجی، برونئی، چین، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مغولستان، به مدت ۲ روز و با میزبانی ایران برگزار می شود.

گفتنی است، محمدباقر نوبخت معاون نظارت و امور راهبردی رئیس جمهور نیز از جمله سخنرانان این نشست بود که در جلسه حاضر نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز