خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از مسکن مهر:

۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی به مسکن مهر اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۲

شهرهای جدید ظرف دو سال درست و صد هزار واحد مسکونی در آن ساخته شده و ۴۰۰ هزار ساکن بدون خدمات زیربنایی و سرمایه اجتماعی در آن ساکن شدند آیا می توان بدون سابقه تاریخی و خدمات زیربنایی نام آن را شهر گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی به پروژه مسکن مهر تخصیص یافته و این پروژه نیازمند هزینه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل واحدها است.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی ایران با شعار تحول گفتمان شهرسازی از شهروند محوری به شهروند مداری با بیان اینکه شهروندی امروزه تبدیل به سوژه روز مردم شده است گفت: در حال حاضر نسبت به مفهوم شهروندی دارای اجماع ملی نیستیم و از حقوق و اندیشه شهروندی اطلاعات نداریم.

وی اظهار داشت: بزرگترین مشکل مسکن مهر آن است که شهروندان را تبدیل به انسان های وابسته به دولت کرده که همین امر بزرگترین مانع توسعه ملی به شمار می رود. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار میلیارد از منابع دولتی به این پروژه تخصیص یافته است این پروژه نیازمند هزینه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل واحدها است.

آخوندی در ادامه گفت: باید از این سرمایه بزرگ مالی درس بگیریم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه من به شدت مدافع حقوق کسانی هستم که در واحدهای مسکن مهر زندگی می کنند گفت: من نگران خدمات زیربنایی، سلامت، و خدمات اجتماعی در شهرهای جدیدی هستم که واحدهای مسکن مهر در آنها ساخته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای تکمیل واحدها به کار می گیریم و به تعهدات خود در خصوص اتمام پروژه های مسکن مهر وفادا هستیم.

آخوندی با اشاره به اینکه در طراحی شهری و پاسخگویی به نیازهای انسان ها نباید انسان برابر با کالا باشد گفت: باید محله هایی ایجاد کنیم که دارای سرمایه اجتماعی باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: شهرهای جدید ظرف دو سال درست و صد هزار واحد مسکونی در آن ساخته شده و ۴۰۰ هزار ساکن بدون خدمات زیربنایی و سرمایه اجتماعی در آن ساکن شدند آیا می توان بدون سابقه تاریخی و خدمات زیربنایی نام آن را شهر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه خود را نسبت به ساخت شهر جدید تغییر دهیم و شهری بسازیم که شهروندان نسبت به آب وخاک آن حس مسئولیت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهر تهران با وجود شلوغی و آلودگی جمعیت آن به ۱۸ میلیون نفر رسیده است گفت: ۲۵ درصد از جمعیت ایران در شهر تهران زندگی می کنند.

وی در ادامه افزود: باید نگاه کالایی به مردم را تغییر دهیم و با اندیشه دیگری به شهروندان نگاه کنیم.

آخوندی در ادامه توضیح داد: باید فضایی ایجاد کنیم که شهروندان هیچ وابستگی به دولت نداشته باشند و دولت برای پیشرفت و توسعه خود به شهروندان وابسته شوند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه نیاز به یک چرخش اساسی در نگاه توسعه ملی و حق دولت شهروندی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز