خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات دولت نهم:

اختیار مخابرات در دست سپاه، دروغ است / مشکل وزیرصنعت، سن بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۲

اینکه مخابرات دست سپاه است را تکذیب نمی‌کنم. صفر و یک که نیست / رئیس هیأت مدیره مخابرات آقای سیدهاشمی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است / با آقای زنگنه به شدت مخالف هستم

دکتر محمد سلیمانی، هفتمین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم بود. سلیمانی از نمایندگان فعلی مجلس نهم و نماینده مردم تهران است و شاید بتوان گفت زمانی که در دولت حضور داشت، بی‌حاشیه بود.
وی در گفت و گو با چهل و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات از رویدادهای زمان وزارت ارتباطات در دولت نهم، گفته است.
به گزارش ایلنا، موضوع واگذاری و یا عدم واگذاری مخابرات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این گفت و گو مورد توجه قرار گرفته است. بخش هایی از این مصاحبه را در زیر می خوانید.

مخابرات زمان شما واگذار شد؟

کارهایش زمان ما شده بود، اما به عمر وزارت من نرسید و بعد از من انجام شد.

الان مخابرات در اختیار چه کسانی است؟

دست کنسرسیوم است. اینکه می‌گویند دست سپاه است، به سپاه ظلم شده است. متأسفانه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها سیاسی هستند. اصلاح‌طلبان گفتند اینها را دادند به سپاه و آن را دامن زدند.

پس اینکه مخابرات دست سپاه است را تکذیب می‌کنید؟

تکذیب نمی‌کنم. صفر و یک که نیست. وقتی می‌گویید به سپاه واگذار شده، یعنی مدیریت آن را سپاه انجام می‌دهد. نه، این دروغ است. یک کنسرسیوم تشکیل شده از چند تا شرکت و هر کسی یک پولی آورده است. تعاونی سپاه هم که یک شرکت خصوصی است و متعلق به سپاه نیست، یک سهمی دارد. شما هیأت مدیره را نگاه کنید. رئیس هیأت مدیره مخابرات کیست؟ آقای سیدهاشمی وابسته به چه ارگانی است؛ ستاد اجرایی فرمان امام. اگر مالکیت یا مدیریت مخابرات از آن سپاه بود، باید یک سردار سپاه مسؤول آن بود.

شما با واگذاری ارتباطات به بخش خصوصی موافقید؟

بله، قانون است.

با واگذاری به کنسرسیوم؟

شما مسأله را باید درست ببینید. من این کتاب را می‌خواهم بفروشم و دوست دارم با بالاترین قیمت بفروشم. آدمی می‌آید که سوادی هم ندارد و با بالاترین قیمت آن را می‌خرد و من می‌فروشم. این منطقی است. روند واگذاری قانونی بوده و بهترین واگذاری بوده است. بی‌حاشیه‌ترین واگذاری‌ها بوده است. اگر در این کنسرسیوم یک شرکت خارجی داشتیم، بهتر بود. خیلی هم تلاش کردم. با اندونزی‌ها، چینی‌ها و ترکیه‌ای‌ها مذاکره کردم، اما نشد.

چرا؟

مخابرات مشکلات خاص خودش را دارد. مثلاً ۴۰هزار کارمند دارد و نمی‌شود آنها را بیرون کرد. خارجی‌ها هم قیمت پایین دادند.

به نحوه برکناری آقای تقی‌پور اعتراضی نکردید؟

درباره ادغام مخالفت کردم اما در جریان صحبت درباره مخالفت ادغام به اقدام ناپسندیده عزل آقای تقی‌پور نیز اعتراض کردم. البته این نحوه برکناری در تمامی دولت‌هاست.

شاید در دولت قبل بیشتر بود.

نه. دولت آقای روحانی، گوی سبقت را از دولت احمدی‌نژاد ربوده. چند نفر از مدیران عزل شده‌اند. رئیس دانشگاه علامه چگونه عزل شد. اگر این طور جلو بروند از احمدی‌نژاد جلو می‌زنند.

با کدامیک از وزرای کابینه یازدهم مخالف بودید و رأی مخالف دادید؟

مخالف مطلق که وجود ندارد، اما با آقای زنگنه به شدت مخالف هستم، برای اینکه دیدگاه ایشان را برون‌کشوری می‌دانم و در واقع از پایگاه دانشگاهی با ایشان مخالف هستم. ایشان دست نیاز به سوی دانشگاه و دانشگاهیان دراز نمی‌کند. در تولید تکنولوژی بومی، دیدگاهی ندارد که هزینه و سرمایه‌گذاری بکند. ۲۲ سال وزارتش نشان داد هر کجا که بوده، وزارت نیرو و وزارت نفت، کشور را بیشتر وابسته کرده است. به نیروهای داخلی توجهی ندارد و به آنها و نیروهای دانشگاهی میدان نمی‌دهد. ضعف اساسی زنگنه این موارد است. نفت و گاز رگ حیاتی کشور است. جوان‌های ایرانی معجزه می‌کنند، فقط باید به اینها میدان داد. من این روحیات را در آقای زنگنه نمی‌بینم. تا زمانی که چنین روحیه‌ای بر نفت و گاز باشد، بدبختی است.

فقط با مهندس زنگنه مخالف بودید؟

برجسته‌ترین چهره، ایشان بود.

نظر شما درباره وزرای صنعتی کابینه، مثل مهندس نعمت‌زاده چیست؟

آقای نعمت‌زاده مشکل تجربه ندارد، ولی مشکل سنی دارد. وقتی سن بالا برود راندمان مدیریتی پایین می‌آید. اخیراً بسیاری از نمایندگانی که برای ایشان در مجلس تبلیغ کردند اظهار پشیمانی می‌کنند.

گفتنی است متن کامل این مصاحبه در ماهنامه مدیریت ارتباطات وچود دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز