خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

شاخص‌های قیمت‌گذاری ریل و جاده صحیح نیست / نرخ سوخت واقعی محاسبه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۸

متاسفانه به هر دلیل شاخص‌های مدنظر برای قیمت‌گذاری در مورد حق دسترسی ریل و جاده دقیق و صحیح نیست و باید در جهت به روز کردن این مهم حرکت کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نابرابری حق دسترسی ریل و جاده را مدنظر قرار داد و اعلام کرد: در حال حاضر شاخص‌های مدنظر برای قیمت‌گذاری در مورد حق دسترسی ریل و جاده دقیق و صحیح نیست و باید در جهت به روز کردن این مهم حرکت کرد.

سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نابرابری حق دسترسی ریل و جاده گفت: متاسفانه به هر دلیل شاخص‌های مدنظر برای قیمت‌گذاری در مورد حق دسترسی ریل و جاده دقیق و صحیح نیست و باید در جهت به روز کردن این مهم حرکت کرد.

وی افزود: به طور کلی شاخص‌های متفاوتی در نحوه قیمت‌گذاری و تعیین حق دسترسی ریل و جاده دخیل هستند که یکی از مهمترین آن میزان مصرف سوخت است.

هاشمی با بیان اینکه در حال‌حاضر نرخ سوخت هم به شکل واقعی محاسبه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: احتساب نرخ واقعی سوخت می‌تواند در تعیین رقم مورد نظر اثرگذار باشد.

وی افزود: توسعه حمل نقل ریلی اعم از درون و برون شهری نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین است که در این مورد دولت، مجلس و همچنین بخش خصوصی باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مهمترین مساله به منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی، ایجاد صرفه اقتصادی در این حوزه است.

به گفته وی توسعه حوزه ریلی یک ضرورت و اصل برای پیشرفت است و قطعا برای این مهم باید دولت و مجلس هماهنگ عمل کرده و یک حرکت اساسی را آغاز کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ایجاد صرفه اقتصادی و بهبود شرایط، عاملی جهت افزایش تقاضا در استفاده از حوزه ریلی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز